- fre 19 feb 2016, 17:46
ER skrev: Frågan du skall ställa dig är:Ok trodde jag läste på forumet att det var någon som hade fixat monteringen med dubbla pipor utan att kapa. Vad blir det för fenomen om inte TRM från westfalia klarar av LED? Funkar inget på släpet då?
"Klara Westfalias av LED på släp? Hur fungerar den ihop med backhjälpsystem som nästan är standard på P3:or?" Volvos gör det och klarar LED om man tar TRM från MY13+ samt 13-pol. LED är orsak att jag bytte MY08 7-pol till uppdaterat nytt 13-pol.
Personligen har jag hellre original än klippa och klistra varianter.
Draget oavsett märke sitter mot underredet ovan värmeskölden som täcker i stort sett hela bakre delen av underredet där dämpare och rör sitter så att dela på systemet där det finns en intryckt punkt framför bakaxeln (samma som när man byter bakre halvan) med feltemas rörkap i kedjemodell är enda sättet, skarven du sen ska använda kostar ju bara 500-600kr så inget att fundera på då du spar tid på att dela systemet så skölden kan tas bort helt.
Med enkeldämpare på vänster sida kanske det hade gått med lite tid att trixa ut skölden och trixa in draget då den skölden är betydligt mindre och täcker bara vänstra halvan.

- By ThorHammer