Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har aldrig ägt en audi men har kört 3-400mil i hyrbilar de senaste åren. A6 och A4. A4:an kom jag hyffsat överens med förutom insteget där man kroclar med b-stolpen hela tiden, en A6 skulle jag inte vilja ha, dom passar mig inte alls, den känns bara stor och otymplig, och tyska interiörer har aldirg attraherat mig (kolla t.ex. baksätet på en Q5, hur tänkte dom?). Jag ser med andra ord ingen fördel med en allroad framför en xc70, bortsett från torsen då, men det skulle kag kunna offra.
av perhall
GustavB skrev:
perhall skrev:Värst har ju den här kampanjen "Provkör en bMW så går pengartill barncancerfonden"varit för varken jag eller mina kolleger har ännu blivit kontaktade...
Per
Knepigt inlägg!
På tal om vaddå? Kollegor? Hur menar du? Jag har heller inte blivit kontaktad av BMW om det är det du undrar över....
Vet inte om du försöker va rolig eller om jag var otydlig. BMW har haft en rikstäckande kampanj där de har lovat 100 kr till barncancerfonden om man provkör en ny BMW. Jag och kolleger har sammanlagt vid ca 10 tillfällen anmält oss. En gång kom ett e-postsvar som sedan inte följdes upp. I övriga fall ingen respons alls. Mao irriterade "kunder" och inga pengar till barncancerfonden...
Per
Användarvisningsbild
av GustavB
perhall skrev:
GustavB skrev:
perhall skrev:Värst har ju den här kampanjen "Provkör en bMW så går pengartill barncancerfonden"varit för varken jag eller mina kolleger har ännu blivit kontaktade...
Per
Knepigt inlägg!
På tal om vaddå? Kollegor? Hur menar du? Jag har heller inte blivit kontaktad av BMW om det är det du undrar över....
Vet inte om du försöker va rolig eller om jag var otydlig. BMW har haft en rikstäckande kampanj där de har lovat 100 kr till barncancerfonden om man provkör en ny BMW. Jag och kolleger har sammanlagt vid ca 10 tillfällen anmält oss. En gång kom ett e-postsvar som sedan inte följdes upp. I övriga fall ingen respons alls. Mao irriterade "kunder" och inga pengar till barncancerfonden...
Per
Försöker inte vara rolig, har bara lite svårt att hänga med i dina inlägg. Vare sig reklamkampanjer eller Bmw har ju vad jag kan se inte diskuterats i tråden innan. Och jag trodde först du arbetade på barncancerfonden eftersom ni inte blivit kontaktade. Bmw bör väl kontakta barncancerfonden om bidraget istället för kunderna som kört bilarna?

Sorry för OT! Nu kan vi köra på med A6 Allroad vs XC70 istället.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har anmält intresse via hemsidan (volvocars.se) för att provköra en volvo två gånger. Första gången tog det ett halvår innan någon hörde av sig, den andra gången väntar jag fortfatande på att någon skall höra av sig. Jag fattar inte att man har råd att vara så dålig på att återkoppla till potentiella kunder.

Bmw har jag anmält intresse till en gång på samma sätt. Dom hörde av sig inom ett par dagar men dom kunde inte skaka fram dn bil för provkörning.
av jpennerb
Jag skulle alla gånger välja en A6 för det priset.

Per, hur ser du det där med sportstolar? Dessa ses som en fördel i annonsen som extrautrustning men för mig är det ett STORT MINUS. Sen har jag inte testat audins sportstolar men kört en del i vw passats som ger mig träsmak! :D Passerar snart 30 strecket och börjar väl bli bekväm av mig och vill ha ballondäck, mjukt chassi och mjuka soffor som stolar! :lol:
av perhall
Audi är som BMW, säljs knappt några med std-stolar. Bäst är komfortstolarna, men de kostar drygt 20 000 mer än sportstolarna.../Per
av joelf
Priserna verkar trevliga vid jämförelse,

Men om vi tar privatköp dvs priset styr. När jag beställde min firma bil för någon månad sen(XC70), var listpriset 424000 efter lite tillbehör men slutpriset var 354000 ca 17% rabatt. Jag är tveksam till att man kan få den rabatten på den redan nersatta Audin.

Vid firmabil så har en XC70 D5 Summun business pro aut förmånsvärde på 5500kr medan Allroaden sport edition ligger på 6500kr

Det blir en del pengar i slutet, som vanligt så är volvo billigare skulle jag tro, t ex dragkrok: volvo 8000kr Audi 12000kr, Audi allroad har bara gått från löjligt dyr till dyr. Volvo är förmodligen bättre utrustad skulle jag tro. Fast jag skulle välja Audi framför Volvo. Dyrare/ häftigare bil enligt mig.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]