Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Trådlyft :)

Vilken ska man köpa :
Autoplugin key?
Eller
Autoplugin RCP?

Vad är skillnaden på dessa jag fattar inte?
Dem är ju lika dyra?
Jag vill inte behöva uppdatera nån programvara.

Har tidur och direktstart i menyn.
V70 2011.

EDIT.

Hitta lite tidigare i tråden.
Autoplugin key är alltså den senaste och borde vara bäst om det ska vara lättast att montera?

autoplugin key = Den senaste och minsta som pluggar du in i OBD-II kontakten, enklare kan det nog inte bli. Endast för fjärrkontroll via Volvonyckel.

autoplugin rcp = Inte så liten som "key" ovan men stödjer fler fjärrstyrningsenheter än bara Volvonyckel. Du får gömma undan "svarta lådan" på lämpligt ställe.
Pnjk skrev:Trådlyft :)

Vilken ska man köpa :
Autoplugin key?
Eller
Autoplugin RCP?

Dem är ju lika dyra?

V70 2011.

EDIT.

Autoplugin key är alltså den senaste och borde vara bäst om det ska vara lättast att montera?

autoplugin key = Den senaste och minsta som pluggar du in i OBD-II kontakten, enklare kan det nog inte bli. Endast för fjärrkontroll via Volvonyckel.

autoplugin rcp = Inte så liten som "key" ovan men stödjer fler fjärrstyrningsenheter än bara Volvonyckel. Du får gömma undan "svarta lådan" på lämpligt ställe.

För tydlighetens skull
Nej du behöver inte uppgradera ngn programvara.
oldtimersmc skrev:
Pnjk skrev:Trådlyft :)

Vilken ska man köpa :
Autoplugin key?
Eller
Autoplugin RCP?

Dem är ju lika dyra?

V70 2011.

EDIT.

För tydlighetens skull
Nej du behöver inte uppgradera ngn programvara.
Kanon tack
Grabbar... På MY11, som nevnt tidligere i denne tråden, kan man vel bare aktivere VOC og fjärrstarta bränslevarmaren via app?!

På MY11 får man ikke alt det andre koole greiene som hvor er min bil, låse opp/låse bil og så videre som MY12 och upp, men bare fjärrbetjeningen av varmaren.

Men det er vel billigere enn både Volvo sin originale fjärr og Autoplugin sitt system?
-490 norske per år her borta.

Eller har jag missat nåt...?
:)
Kan uppdatera er lite gällande Autoplugin. Var beredd på att försändelsen kan fastna i tullen och innebära tullavgift och moms, min fastnade nämligen.

Ang VOC på MY11 genom Volvo nyckeln så fungerar inte det. Kom först på MY12, jag har kollat med Volvo.
mortimer skrev: Ang VOC på MY11 genom Volvo nyckeln så fungerar inte det. Kom först på MY12, jag har kollat med Volvo.
Mortimer, men fjärr av värmaren via VOC Heat Start app funkar på MY11, eller hur?
erbe skrev:Har nu konstaterat att abs givaren vf sluta fungera samtidigt som jag montera fjärrstarten :-(O) Det vart många grejer som inte fungerade utav den givaren men nu fungerar det.
Autoplugin Key är nu testad å fungerar jävligt bra :-)-)

http://www.autoplugin.de/en/volvo/v2/au ... n_key.html Rekomenderas!!

Har du provat å mäta avståndet mellan dig och bilen när du startat den? Är det endast 20m som folk pratar om? Mvh
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 38
Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]