Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mikesh89
Nu har jag ingen t6 men en t4 där kosta 12 tusen servicen 5500 kr . Vanlig service 3200 kr på bilia så klart .

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av tmpolice
De siffrorna kändes helt ok. Sitter just nu 10 mil ifrån tänkta bilen för en genomgång och köp inom nån timme ifall allt verkar ok. Brukar gå in med inställningen att varför ska jag inte köpa bilen dvs vad väger emot den? Utrustning, färg, service, lack osv. När den tråkiga delen är klar med vad som är fel och så där så summerar jag det för att se hur mycket det är. För många dåliga saker så kommer det positiva aldrig väga upp.
Lite spännande idag faktiskt. Jag har haft tre Volvo och de är de tre bilar som strulat minst:
850R röd
XC70 2,5t
V70R 2005

Inte billligaste bilarna i bränsle men de driftsäkraste jag haft (trodde jag inte förrän jag började se över ägda bilar).
av Lövet
Assistans ingår i alla halvförsäkringar (med 1500:- självrisk), det är Volvo väldigt snabba att försöka prata bort. För att inte tala om att du kan få en Falck assistansförsäkring för 400kr/år med 0kr självrisk. Det är alltså inget jättebra argument att serva sin Volvo dyrt av den anledningen.
av Schmoyoho
Blev det något köp? T6:orna i P3-bilarna får väl räknas till en av de bästa drivlinorna Volvo gjort, både i effekt per bränsleförbruknings...enhet, körglädje och driftsäkerhet. MY12 tror jag är sista året med haldex 4 också, vilket gör att man skulle kunna säga det är ytterligare än bättre drivlina för den skull.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
StefanN skrev:Sen om man inte måste ha kombi är detta en väldigt fin T6a. Tips: "Volvo S80 T6 AWD Summum/Inscription Polestar"

http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S8 ... ?ca=11&w=3
Ja den va riktigt fin.

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
av Niclas
StefanN skrev:Sen om man inte måste ha kombi är detta en väldigt fin T6a. Tips: "Volvo S80 T6 AWD Summum/Inscription Polestar"

Synd att den är "förstörd" med det analoga Instrumentklustret :( Måste varit en miss i beställningen... Annars tycker jag att det är en av Volvos snyggaste färg

Edit: ser att den är felciterad och skulle vara på den ovanför S80:n som är en V70 :wink:
Senast redigerad av 2 Niclas, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av snepo
Niclas skrev:

Synd att den är "förstörd" med det analoga Instrumentklustret :( Måste varit en miss i beställningen... Annars tycker jag att det är en av Volvos snyggaste färg
Vad är analoga instrumentklustret?Finns det nåt annat att välja?hur ser det ut?
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 149

Jo, men hur stöttade du motorn under bytet? M[…]

Min kylfläkt verkar inte fungera/starta. Min[…]

Tack! Med andra ord går inget att justera ba[…]

Finns ingen hydralik i spegeln.