Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

[quote="FT081002"]Beställde min bil i slutet av Juni fick bilen levererad i torsdags

Ingen uppfattning om förbrukning än, men kan rapportera några problem jag erfarit med några av mina tillval:
-BT fungerar bra med min Ericsson P1:a , har dock inte lyckats överföra telefonboken, står bara att den kopierar i bakgrund men flyttas inte över några kontakter
- Ipod Music interface, fungerar inte alls med min Ipod Classic 80GB. Ännu inget svar från volvo. Välj inte detta utan du försäkrat dig om att det fungerar med din Ipod.

---
Hej.
Min P1i synkade telefonbok över BT utan problem.
Min V70 2.5FT levererades 18/12-2008 och kanske är det en senare mjukvara?

IPOD via USB verkar dock vara bristfällig ang navigeringen av låtar, om vi inte missat något?

Mvh / Ove
Börjar närma sig nu....min bil är fortfarande i status 2 (definitivt planerad) hos volvo men en v70 D5 Summum med ordernummer 20 mindre än min med leverans samma vecka som min är i status 3 (byggs)........
cervino skrev:
FT081002 skrev:Beställde min bil i slutet av Juni fick bilen levererad i torsdags

Ingen uppfattning om förbrukning än, men kan rapportera några problem jag erfarit med några av mina tillval:
-BT fungerar bra med min Ericsson P1:a , har dock inte lyckats överföra telefonboken, står bara att den kopierar i bakgrund men flyttas inte över några kontakter
- Ipod Music interface, fungerar inte alls med min Ipod Classic 80GB. Ännu inget svar från volvo. Välj inte detta utan du försäkrat dig om att det fungerar med din Ipod.

---
Hej.

IPOD via USB verkar dock vara bristfällig ang navigeringen av låtar, om vi inte missat något?

Mvh / Ove
På min S80 2,0F -09 fungerar BT perfekt med SonyEricsson X1
Inte heller några problem med Ipod 60 GB med navigering av låtarna i menyerna.
sura56 skrev:
cervino skrev:
FT081002 skrev:Beställde min bil i slutet av Juni fick bilen levererad i torsdags

---
Hej.

Mvh / Ove
På min S80 2,0F -09 fungerar BT perfekt med SonyEricsson X1
Inte heller några problem med Ipod 60 GB med navigering av låtarna i menyerna.
Trevliga nyheter om X1:an....tackar.
Det går undan hos Volvo....undras hur mycket fel det är på min bil.....

I morse kl 9 var den inte påbörjad, kl 12 var den färdigbyggd.... Jo jag begriper också att det givetvis inte var så, antagligen gör de en körning om dygnet med data till den webserver som vi kunder kan gå in och titta på. Oavsett, prel lev vecka har flyttat sig från v9 till v6....det var dagens bästa nyhet.....
Nähä...så bra var det inte....enligt Volvos hemsida levererades bilen till min återförsäljare i torsdags, men det var givetvis inte sant. Undras om det finns någon verklighetskoppling hos Volvo eller om de bara slumpar fram när en bil påstås vara färdig. Säljaren hade inte fått hem någon bil och hade inte hört något om att den skulle vara färdigbyggd heller.....
Ni som har fått era bilar....var det många av er som fick beskedet från volvos hemsida att bilarna var hos återförsäljaren flera dagar innan bilarna kom dit? Min bil har varit levererad till återförsäljaren nu i 5 dagar enligt hemsidan, men den har inte synts till än...och nu har min säljare semester resten veckan så nu får jag väl inte reda på nåt heller...... *morr*
kez_style skrev:
Linqid skrev:Är det dom nya 17" från och med MY09 som sitter på? Cassini kanske dom heter, eller liknande..? :P Snygga är dom i vilket fall!
Yes precis, Cassini heter dem och är 17". Ville ha odysseus först men fick inte välja då det itne längre blev "miljöbil". men dem är snygga ångrar inte dem :) Nya bakspoilern också :)

Hmm, vad är det som gäller egentligen?

Enligt säljaren på Upplands Motor som gjorde två offerter att ställa mot varandra (2,5FT resp 2,4D) fick man inte beställa några 17" alls till 2,5FT. Stämmer det, eller yrar han i nattmössan?

Tyvärr är ju inte 16" vidare värst vackra att "miljöbilen" kan stupa på detta, även om kalkylen mellan bilarna var mycket mer gynnsam för etanolen (enligt företagets policy). Visserligen kan jag ju spara min 18" från min gamla V70, men hur kul är det?
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ