Amli skrev:Är det någon Toque Steering med Haldex Gen 5?Nej, inte för volvo.
Moderator: Moderatorer
Amli skrev:Är det någon Toque Steering med Haldex Gen 5?Nej, inte för volvo.
VolvoB20 skrev:Hmmmm..... kopplade på släpet och skulle köra iväg. Framhjulen grävde ned sig direkt i marken, bakhjulen varken drev eller slirade ett skvatt trots att de stod på halt gräs. Känns som en visco-Kia från Korea gör ett bättre jobb än en Gen V. Har ju kört detta båtsläpet hur mycket som helst med alla mina V70 AWD och XC70 AWD-bilar utan minsta problem, har aldrig varit med om maken om dassig 4-hjulsdrift någonsin som det är i denna MY-2013, vilket skämt....Precis lika illa som när jag testade. Det är helt otroligt värdelöst. :evil: :evil: En Suzuki Baleno, Swift eller SX4 hade gjort det bättre!
MartinS skrev:För att få AWD på en V70 D5 får man lägga på 20k på priset.perhall skrev:Det är ju precis det jag menar. Men Haldex Gen5 kan man sälja AWD för 6lax, med Gen4 var det tvunget att handla om ~20 stora sedlar.thalas skrev:En V60 blir 7000:- dyrare med AWD än utan (jämför D5 aut mot D5 aut AWD). 7000 för AWD är riktigt billigt men jag skulle ge minst det dubbla för en mer effektiv AWD givet att de enda parametrarna är pris och AWD-prestanda. Jag får se det som att jag gav 7000 för ett coolt emblem på bakluc... fan, jag har ju valt bort emblem... oh wellLåter bra, brukar annars vara +20 000. Men du får nog igen de 7000 när du säljer även om AWD inte är så bra... /PH
Jag tror personligen inte att Gen5 handlar om en större vinst per såld bil av volvo cars, utan fler sålda bilar till lägre pris.
/Martin