Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
tmpolice skrev:En liten bit över 210 ungefär som alla verkar vara.
Då skulle jag verkligen åkt till Ljusdal och prutat järnet, massa mera bil för pengarna coh roligare om nu inte skicket är dåligt.
Men smaken är som baken.. :wink:
Användarvisningsbild
av the_dolph
Går det att få in en fullstor bilbarnstol samt två vuxna norrlänningar i baksätet utan att bli packad som sillar. Har en 2012 passat nu och där är det gränsfall. Inte mkt att röra armarna. Tänkte mig en xc70 från 2012.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Mikesh89
the_dolph skrev:Går det att få in en fullstor bilbarnstol samt två vuxna norrlänningar i baksätet utan att bli packad som sillar. Har en 2012 passat nu och där är det gränsfall. Inte mkt att röra armarna. Tänkte mig en xc70 från 2012.

Jag har 2 bakåtvända stolar där bak jag e rätt stor o har gått om plats :)
av mattish
the_dolph skrev:Går det att få in en fullstor bilbarnstol samt två vuxna norrlänningar i baksätet utan att bli packad som sillar. Har en 2012 passat nu och där är det gränsfall. Inte mkt att röra armarna. Tänkte mig en xc70 från 2012.

Det är något bättre i V70in på bredden men inte mycket. Det som är bättre är väl sittytans utformning.
av tmpolice
Tittar fortfarande lite och har svårt bestämma mig. Nä, the dolph, är en bil som inte finns ute än. Har fått nys om en ytterligare bil som fan nästan ser lika ut den med miltal osv. Denna är också sjukt bra utrustad och i silver till färgen. Säljaren kunde ge snabbt pris för att slippa alla muppar som ringer och vill ha sista kompispriset.
Det är ju gärna så att jag skulle vilja ha en XC men skicket och utrustningen är så pass bra att jag kanske får vika mig mot åter voc, laminerat, taklucka, förarstödspaket, ventilerande stolar, bränslevärmare, inskription läder, nya sommardäck, nya vinterdäck, matchar de andra i pris. Keramiskt lackförseglad, 4C öhlins dämpare.
Ställer mig frågan om det verkligen är värt att leta vidare /överväga en xc70 för lite extra plast och 50mm????
Bilen är för den delen norrlandskörd och ägaren har varit rejält nog med den. Rädd att jag ska ångra V70:n mot en xc70?? Några sista råd?
Användarvisningsbild
av na96gen

Är den bakåtvänd eller fram åt? Jag har kört många år med en bakåtvänd Britax i mitten på min V70. Skulle säga som så att det finns ingen annan baksoffa som är bättre än V70 förutom E-klass. Har haft två andra barn bredvid med kuddar etc det har inte gått i en 5a, A6, Passat, Suberb etc..
Användarvisningsbild
av na96gen
tmpolice skrev:Tittar fortfarande lite och har svårt bestämma mig. Nä, the dolph, är en bil som inte finns ute än. Har fått nys om en ytterligare bil som fan nästan ser lika ut den med miltal osv. Denna är också sjukt bra utrustad och i silver till färgen. Säljaren kunde ge snabbt pris för att slippa alla muppar som ringer och vill ha sista kompispriset.
Det är ju gärna så att jag skulle vilja ha en XC men skicket och utrustningen är så pass bra att jag kanske får vika mig mot åter voc, laminerat, taklucka, förarstödspaket, ventilerande stolar, bränslevärmare, inskription läder, nya sommardäck, nya vinterdäck, matchar de andra i pris. Keramiskt lackförseglad, 4C öhlins dämpare.
Ställer mig frågan om det verkligen är värt att leta vidare /överväga en xc70 för lite extra plast och 50mm????
Bilen är för den delen norrlandskörd och ägaren har varit rejält nog med den. Rädd att jag ska ångra V70:n mot en xc70?? Några sista råd?
Gå på magkänslan, vilken vill du verkligen ha? Det som är det tråkiga är att alternativet att leta efter annan än som finns ute kan ta väldigt lång tid..
av tmpolice
Det är skönt att kolla bolla med er på forumet.
Magkänslan är sämre med ena bilen som är en xc70 likväl som med dess utrustning. Hade däremot tanken på att just köpa en xc70.

Känslan över V70:n är bättre och utrustningen är också betydligt bättre.

Så xc70
Fördel:
Är en xc70 med 50mm extra markfrigång. Färgen. Ok utrustning men inte så mycket mer.
Nackdel
Körd en hel del stadskörning. Utrustningen, känslan av säljaren.

V70
Fördel: Typ mesta i utrustning och lite till. Lackskydd keramiskt, voc, tidigare norrlandskörd, mkt fint skick, 4C öhlins dämpare, inskription utr, förarstödsystem med mera, nya däck sommar/vinter. Säljare och tidigare ägare ger bra magkänsla.
Nackdel: lägre bil, färgen V70 och inte xc70.

På pappret ser det ut som klar fördel åt ena hållet. V70:n verkar ha varit någon form av visningsbil åt Volvo.
Övrigt så är miltalet ganska lika och årsmodellen samma.
av tmpolice
Ja, flesta råder mig V70 pga VOC och 4C enbart men menar också att den ligger bättre på vägen, lägre förbrukning, är mer prisvärd på grund av utrustningen.
Fattar inte själv varför det är så svårt att välja bort en xc70???

I-lands problem antar jag. På något sätt tror jag att jag vill att ni ska ge mig ett argument som totalt kör bort xc70 i favör för V70:n.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 149
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]