Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Goblin
Verdi skrev:Jag beställde min bil 16 juni. Vecka 25 alltså.

BLIS fungerar precis som det ska för övrigt. :)

Däremot har jag problem att registrera Volvo On Call. Kommer så långt som att jag ska trycka på On Call-knappen men sen händer det aldrig något i appen. Jag har en Android-lur, en Samsung Note 4. Någon som haft liknande problem?
Jag beställde min som sagt samma dag som dig så då borde det betyda att jag också får BLIS. Om jag kommer använda den vet jag inte men kan säkert vara bra för andrahandsvärdet med tanke på hur många som verkar vilja ha det.
Användarvisningsbild
av Krollspell
Verdi skrev:Då har jag hämtat min XC70 idag! Var tyvärr helt väck pga trötthet och stress så jag kunde inte riktigt njuta av det. Men jag har kört lite med den och bilen känns väldigt komfortabel och fin. Inte lika tyst som jag mindes från provkörningen trots att jag tog laminerade rutor. Men det är ju väldigt subjektivt. Kanske Summum upplevs som tystare än Sport pga mjukare chassi
?

Ja Summum är tystare, valde själv bort "sportchassiet" av den anledningen.
av Tobson01
Goblin skrev:

Däremot har jag problem att registrera Volvo On Call. Kommer så långt som att jag ska trycka på On Call-knappen men sen händer det aldrig något i appen. Jag har en Android-lur, en Samsung Note 4. Någon som haft liknande problem?
Jag beställde min som sagt samma dag som dig så då borde det betyda att jag också får BLIS. Om jag kommer använda den vet jag inte men kan säkert vara bra för andrahandsvärdet med tanke på hur många som verkar vilja ha det.
Jag beställde min den 10/7, så jag hoppas att BLIS-kamerorna räcker till min också.
av Nimrod23
Tobson01 skrev:
Goblin skrev:

Jag beställde min den 10/7, så jag hoppas att BLIS-kamerorna räcker till min också.
Jo, jag beställde samma vecka som du och jag hoppas att jag kan få BLIS också. Håller tummarna för båda!
av Tobson01
Nimrod23 skrev:
Tobson01 skrev:
Goblin skrev:
Jo, jag beställde samma vecka som du och jag hoppas att jag kan få BLIS också. Håller tummarna för båda!
Det låter bra. Har du fått något datum för leverans? Jag har fått den 21/9 som leveransdag till min handlare. Tänkte åka förbi då och kolla på skönheten.
av springpojke
Var hos min säljare idag och hon påstod att dom lagt ner leveransstatusen på min Volvo helt nu, dels pga av griniga kunder som tror sig bilen är klar bara för det står när den levereras osv.
av Tobson01
springpojke skrev:Var hos min säljare idag och hon påstod att dom lagt ner leveransstatusen på min Volvo helt nu, dels pga av griniga kunder som tror sig bilen är klar bara för det står när den levereras osv.
Fick du inget datum av henne? Jag fick reda på mitt leveransdatum av säljaren i mitten på augusti och stämde det senast igår med honom, och det hade inte blivit någon förändring däremellan.
av Dontomase
Nu är det nära, på lördag kl 09:00 ska vi hänga på bilhandlarens lås och äntligen få ut vår bil.

Tid är beställd för lackbehandling och solfilm, men har lite beslutsångest. Vilken toning vi ska välja,
Den vanligaste toningen brukar vara näst mörkaste på bakruta/lastutrymme och ett steg ljusare i bakdörrar, men funderar på om man ska gå på mörkaste på bakruta/lastutrymme och näst mörkaste på bakdörrar.
Det är en Solid svart summun med svart skinnklädsel i, någon som har en åsikt?
av springpojke
Tobson01 skrev:
springpojke skrev:Var hos min säljare idag och hon påstod att dom lagt ner leveransstatusen på min Volvo helt nu, dels pga av griniga kunder som tror sig bilen är klar bara för det står när den levereras osv.
Fick du inget datum av henne? Jag fick reda på mitt leveransdatum av säljaren i mitten på augusti och stämde det senast igår med honom, och det hade inte blivit någon förändring däremellan.

Jodå den 7e ska den komma hem, men jag menade på hemsidan där du som kund ska kunna kolla det själv
Sen behövde dom ett par dagar för alla extra grejer jag valt till, sen ska rekonden ha den en dag och lägga lackskydd och lädervård, samt solfilm på främre sidorutor
av Nimrod23
Ganska länge kvar för min del. V. 43. Har beställt en XC70 Sport classic. Jag har dock inte bråttom så jag kan vänta.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 116

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]