Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Helsinki86 skrev:Jag kan finska och _lite_ svenska också. Jag har just skickat email till Alex för att få flera detaljer hur testen skulle arrangeras. Jag kan senn post nånting i vrcf.fi och se om det hjälper = om någon vill låna sin bil för test. (Jag har en V70 så jag kan inte själv hjälpa).
Super, tack.

Nu är det bar att hålla tummarna. Alex har i e-brev sagt bl.a var de kan skicka sina tekniker, men jag antar att du också fått den infon av honom.

Oavsett hur det går, är jag skyldig dig en tjänst ;-)

CAT
Autopluginkey verkade klart intressant :wink: ,behövde du åka till volvo å få mjukvara för fjärrstart instalerad? Hur lång räckvidd är det på fjärrstarten med nyckeln,som vanlig låsning/upplåsning?
erbe skrev:Autopluginkey verkade klart intressant :wink: ,behövde du åka till volvo å få mjukvara för fjärrstart instalerad? Hur lång räckvidd är det på fjärrstarten med nyckeln,som vanlig låsning/upplåsning?
Jag var i kontakt med en Alex på AutoPlugin och han var riktigt dålig på att svara på frågan om räckvidden. Men det lät som att det ska vara samma räckvidd som belysningen. Dvs runt 100 meter.

Annars skulle inkopplingen var lätt och om man har dieslvärmare med 2 timers sen tidigare så krävs ingen mjukvaruuppdatering.

Jag är också nyfiken den här funkar och väntar med spänning på någons avrapportering.
corb06 skrev:
erbe skrev:Autopluginkey verkade klart intressant :wink: ,behövde du åka till volvo å få mjukvara för fjärrstart instalerad? Hur lång räckvidd är det på fjärrstarten med nyckeln,som vanlig låsning/upplåsning?
Jag var i kontakt med en Alex på AutoPlugin och han var riktigt dålig på att svara på frågan om räckvidden. Men det lät som att det ska vara samma räckvidd som belysningen. Dvs runt 100 meter.

Annars skulle inkopplingen var lätt och om man har dieslvärmare med 2 timers sen tidigare så krävs ingen mjukvaruuppdatering.

Jag är också nyfiken den här funkar och väntar med spänning på någons avrapportering.
Räckvidden är EXAKT samma som du har då du låser bilen
AutoPlugin tar INTE emot några radiosignaler från nyckeln överhuvudtaget utan sitter och lyssnar vad som händer på CAN bussen
Alltså då du skickar en radiosignal till din bil, via din nyckel, så är det BILEN som ska fånga upp den som vanligt
AutoPlugin upptäcker via CAN bussen att någon gör något via sin fjärrnyckel

Detta har framgått några gånger i tråden
Momentum skrev:
corb06 skrev:

Räckvidden är EXAKT samma som du har då du låser bilen
AutoPlugin tar INTE emot några radiosignaler från nyckeln överhuvudtaget utan sitter och lyssnar vad som händer på CAN bussen
Alltså då du skickar en radiosignal till din bil, via din nyckel, så är det BILEN som ska fånga upp den som vanligt
AutoPlugin upptäcker via CAN bussen att någon gör något via sin fjärrnyckel

Detta har framgått några gånger i tråden
Om det bara är upp till 20 meters räckvidd (samma som låsningen) så är det en tämligen meningslös modul att köpa. Då kan man lika gärna gå fram till dörren och slå på direktvärmestart manuellt ju.
Meningslös? Det beror väl på hur man bor, själv står jag inne i värmen och slår på värmaren, bilen ser jag på garageuppfarten. Jag slipper alltså gå ut i svinkylan och bända upp en igenfrusen dörr. Inte illa för ynka 1600 :D
ahlis1 skrev:Meningslös? Det beror väl på hur man bor, själv står jag inne i värmen och slår på värmaren, bilen ser jag på garageuppfarten. Jag slipper alltså gå ut i svinkylan och bända upp en igenfrusen dörr. Inte illa för ynka 1600 :D
Hehe! Så jäkla synd att det inte är 100 meter, hade ju varit grymt när man är på väg tillbaka till stationen i slutet på arbetspasset och starta värmaren på 100 meters avstånd när man passerar personalparkeringen. Jaja, får se hur jag ska göra, kanske får köpa den större modulen med sim-kort.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 38

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

230fk går snålt

Lite dum fråga men är du säker p&a[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]