Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

VILKEN BIL!!!! stolar ljudnivå och färg! (Electric silver). är kanon nöjd än så länge. met automat har den gått på 1.05 med etanol och bensin blandat...mestadels stadskörning (med motorbromsning)
Beställde min bil i slutet av Juni fick bilen levererad i torsdags

Ingen uppfattning om förbrukning än, men kan rapportera några problem jag erfarit med några av mina tillval:
-BT fungerar bra med min Ericsson P1:a , har dock inte lyckats överföra telefonboken, står bara att den kopierar i bakgrund men flyttas inte över några kontakter
- Ipod Music interface, fungerar inte alls med min Ipod Classic 80GB. Ännu inget svar från volvo. Välj inte detta utan du försäkrat dig om att det fungerar med din Ipod.
- 18tum fälgar, mycket snygga, men pirelli däcken som sitter på är usla obalans mm. Återförsäljaren har lovat byta dem

Generellt måste jag säga att jag upplever sämre kvalitet än i min "gamla" Audi, men Återförsäljare och verkstäder hos volvo är super bra och serviceminded
kez_style skrev:VILKEN BIL!!!! stolar ljudnivå och färg! (Electric silver). är kanon nöjd än så länge. met automat har den gått på 1.05 med etanol och bensin blandat...mestadels stadskörning (med motorbromsning)
Ingen som har en bild på hur electric silver ser ut i verkligheten? Jag har hört mkt gott om den och den är ju dyrare än de vanliga metalliclackerna, men jag har aldrig lyckats se en i verkligheten? Någon som har en bra bild?
kez_style skrev:VILKEN BIL!!!! stolar ljudnivå och färg! (Electric silver). är kanon nöjd än så länge. met automat har den gått på 1.05 med etanol och bensin blandat...mestadels stadskörning (med motorbromsning)
Grattis!!

S80 grymt fin bil! :)
FT081002 skrev:- 18tum fälgar, mycket snygga, men pirelli däcken som sitter på är usla obalans mm. Återförsäljaren har lovat byta dem
Är det fel på däcken eller är du missnöjd?

Prova att trycka i 3.0 och se om du märker någon skillnad. Pirelli P-Zero Rosso är grymt bra däck, men dom slits fort.
Idag gjorde jag första "långkörningen" ner till göteborg med etanol i tanken. snitt förbrukningen blev 1,1L milen med väldig snål och laglig körning.
Ska försöka ta en bild på min S80 med electric silver.. har dessutom nya spoilern som finns för S80N bak.
av Amli
andreas_lofgren skrev:
Ingen som har en bild på hur electric silver ser ut i verkligheten? Jag har hört mkt gott om den och den är ju dyrare än de vanliga metalliclackerna, men jag har aldrig lyckats se en i verkligheten? Någon som har en bra bild?
Det är en fin färg. Den är finare i verkligheten då den kan skifta lite i färg beroende på väder och ljus. Men du har nog säkert sätt den bara inte tänkt på det då den inte är SÅ stor skillnad från silver om man kollar snabbt.

http://www.blocket.se/vi/18163111.htm?ca=2_s
Egentligen är det ganska värdelöst att bilda sig en uppfattning om Electric Silver genom att kolla på bilder då det är en helt annan grej i verkligheten. Färgen skiftar som sagt mycket beroende på ljus, förutom silver givetvis får den lätt en blå ton har jag märkt. Utan tvekan en snygg färg dock!
Amli skrev:
andreas_lofgren skrev:
Det är en fin färg. Den är finare i verkligheten då den kan skifta lite i färg beroende på väder och ljus. Men du har nog säkert sätt den bara inte tänkt på det då den inte är SÅ stor skillnad från silver om man kollar snabbt.

http://www.blocket.se/vi/18163111.htm?ca=2_s

Exakt... färgen är mycket finare än i verkligheten men en bild hade jag på min bil... se nedan.
Bild
Ingen av bilderna ovan har gett mig någon "wow" känsla som motiverar den dyrare lacken. Men det är säkert som ni säger, att i verkligheten ser färgen coolare ut.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 30
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]