Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
XC90_Executive skrev:Det viktiga är att inte stressa ett köp. Vänta och köp den bilen du verkligen vill ha.
+1
av tmpolice
Det är väl som med allt dvs lätt att vänja sig vid allt extra lull-lull.
Audin jag hade var utrustad med laminerade rutor, panoramasoltak, dieselvärmare med fjärr, keyless, ljuspaket, parkeringsvarnare 7-växlad låda, sportchassi osv osv.

Laminerade rutor, bränslevärmare, xenonpaket, parkeringsvarnare var väl det som jag uppskattade mest av tillvalen.

Som det är nu överväger jag om det är något jag kan vara utan/kompromissa med.
Skulle gärna ha en XC70 just för barnen och sambon men funkar lika bra med en V70.
Överväger ifall jag ska vänta eller ta något av de alternativ som finns idag.
av andersuw
tmpolice skrev:City safety
City safety är standard såvitt jag vet. Men det är ett bassystem som bara funkar vid låga hastigheter. Förarstödspaketet, som är tillval, ger kollisionsvarning med autobroms även i högre hastigheter, i alla fall på senare årsmodeller.
Användarvisningsbild
av the_dolph
SaabTurboX skrev:Hej svejs,

Har just blivit ägare till en sådan bil som tråden handlar om. Eller mer specifikt, just TS bil!

TS hittade den en gång i tiden i Stockholm, och igår nattkörde jag den tillbaka från Östersund.

Trevlig säljare. Trevlig stad. Skitkass väg och en del långtradarchaffisar skulle jag gärna vrida om kulorna på!
(Om du ditt j*vla ars*e som låg 2 meter bakom en svart T6 AWD i hundra blås på vinterhal väg söder om Sundsvall i går kväll läser det här, så får du gärna PM:a dina kontaktuppgifter!!! :evil:)

Och så här långt - (ja, ja, jag vet - ett dygn och 60 mil....) - en fantastiskt trevlig bil som så här långt överträffat mina förväntningar!

Tack för affären, Lars!
Kul att du är nöjd med bilen. Jag är spekulant på en xc70 t6 nu från 2012.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av the_dolph
EjS skrev:Vad åker The Dolph i nuförtiden?
Hej! Nu kör jag en passat tdi sen 2012 rline. Går skapligt men jag saknar t6an. Har börjat titta på en xc70 t6 i sthlm hos optimal cars. Någon som sett den?

Skickat från min D6503 via Tapatalk
av Schmoyoho
Någon skrev att XC70 är svajig och det kan jag nog inte säga mot. Men det beror ju helt på vad man är van vid, vad man är ute efter och vad man har att jämföra med. Jag har kört en del XC70 T6 och jag tycker det är en väldigt trevlig bil. Standardfjädring (inget 4C, nivåreglering eller sportchassi) och standardfälgar med "ballongdäck" på 235/55-17 är inget som ens för tankarna till att stressa.

Man sitter skönt och lagom högt, fjädringen är mjuk och hela färden är som bara bekväm. Samtidigt är det ju lite riv i motorn till påfarter, omkörningar m.m. Det går att ligga och köra motorväg i hög hastighet men jag tycker den är som mest bekväm upp till 130-140 km/h.

Som jämförelse har jag en S80 med 18"-fälgar, 4C, ställbart rattmotstånd och en massa sådant där lull-lull, och jag antar att chassit är jämförbart med en likadant bestyckad V70. Tycker min bil går att köra ganska avslappnat även i 170 km/h men utöver det i alla andra hastigheter, vid vanlig körning, så kan jag inte säga att jag inte föredragit XC70-gunget. Bra på olika sätt så jag kan nog inte definitivt säga jag föredrar någon före den andra, men ville mest säga XC70 inte är att förringa bara för att det är en jämförelsevis gungig/svajig bil vad man nu ser det som.

Och nä, man ska ju förstås inte stressa sig till något köp men om alla tre MY12:orna ligger inom budgeten och du ska provköra någon så hade jag inte dragit mig för XC70:n.
av tmpolice
Skönt med lite extra svar.
Har också sett att det finns en 2010 xc70 t6 svart till salu i Sthlm med ca 10000mil på mätaren. Den hade sollucka, laminerat glas och keyless samt lite annat lull-lull men saknar både bränslevärmare och motor/kupévärmare.
Hur stor skillnad är det egentligen på 2010 och efter dvs 2011, 2012? 286 vs 304 hk, lite bättre bränsleförbrukning, lite lägre skatt, annan mittkonsol. Vad mer?
Är det värt att överväga? Bilen verkar vara i mycket fint skick annars? Priset känns ju skapligt??
av andersuw
Med den nya mittkonsolen och den uppflyttade större bildskärmen i färg följde ju också ett nytt infotainmentsystem (Sensus). Dessutom kom VoC-appen 2012. Så 2012 är väl en rätt viktig vattendelare i mina ögon.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 149

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60