Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

eccy243 skrev:Gör ett litet trådlyft och säger att min bils mest onödiga funktion/utrustning är FOUR-C!
Lekte med det i kanske en vecka efter att jag köpt bilen. Sen dess står den bara på comfort.
Fast det är väl inte onödigt? Själva poängen med Four-C är väl inte enbart att du kan ändra chassits beteende, visst ska väl Four-C inställt på Comfort vara "bättre" än ett vanligt std-chassi i säg exempelvis S80 som i ditt fall?
Måste vara elbaklucka, den är bara dryg, toppläget är för lågt, den går sakta, har man händerna fulla med kassar måste man ändå ner i fickan och gräva. Nä saknar min manuella baklucka.
Trodde först att det var hastighetsberoende servo då jag tyckte medium var helt OK. Men efter att ha kört bilen en tid har jag den nu alltid i tyngsta läget, känns stabilare och bättre även i stadstrafik..
Gurra82 skrev:Måste vara elbaklucka, den är bara dryg, toppläget är för lågt, den går sakta, har man händerna fulla med kassar måste man ändå ner i fickan och gräva. Nä saknar min manuella baklucka.
Senare årsmodeller är betydligt tystare och snabbare. Däremot saknar jag funktionen som t.ex BMW har när man drar foten under bakkofångaren.
Gjorde en uppdatering för ett par veckor sedan då märkte jag att luckan gick faktiskt snabbare och låsmekanismen låste/ låste upp snabbare, men toppläget är fortfarande för lågt trots försök att programmera om det, finns bara en åtgärd kvar att göra och det är att byta elmotor till luckan, vilket man inte betalar
Knappen för att kunna stänga av AC:n.

Den enda knapp jag aldrig använder. Tja förutom när det införskaffas begagnad bil för att se att den fungerar. :) På sommaren så kyler ju ac:n, så klart vad annars, på vintern ger den behagligare luftkvalitet. Märks framförallt vid långkörningar tycker jag. Senast jag stängde av ac:n på en bil måste ha varit kring år 2002 :)
Använder den knappen oftare än radion! Man sparar bra mycket bränsle om man är lite aktiv med den. ;)
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 40
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]