Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dontomase
Verkar som de fått fart på saker efter semestern, min säljare ringde och sa att vår bil var levererad till Rejmes. Så nästa vecka får jag äntligen hämta min V70 T4 Summun.

:D :D :D :D
av Stoffe87
Dontomase skrev:Verkar som de fått fart på saker efter semestern, min säljare ringde och sa att vår bil var levererad till Rejmes. Så nästa vecka får jag äntligen hämta min V70 T4 Summun.

Kul!!! När gjorde du din beställning?
av kultis
Hej alla glada. hur har ni upplevt att leveranstiderna på Volvos hemsida stämt med er verkliga leverans? fick idag bekräftelse på min XC70 D4 AWD Summum med lite lulllull, enligt volvos hemsida ska jag nog förvänta mig leverans I December...och det är ju en stund dit.
Ska bli spännande sedan att se vad bilen faktiskt förbrukar, kommer från en A6 2.0 TDI, och inser att jag inte kan vänta mig 0,64 blandad körning. Men om man googlar och läser så får man ju siffror på allt emellan 0,65-1,2 liter milen...så det känns som om bilen är väldigt känslig för en tung högerfot...
Mvh
Fredrik
av Dontomase
Stoffe87 skrev:
Dontomase skrev:Verkar som de fått fart på saker efter semestern, min säljare ringde och sa att vår bil var levererad till Rejmes. Så nästa vecka får jag äntligen hämta min V70 T4 Summun.

I början på juni, så det är ett tag sen.
av Goblin
Dontomase skrev:
Stoffe87 skrev:

I början på juni, så det är ett tag sen.
Kul! :) Då borde min säljare höra av sig förhoppningsvis nästa vecka då.
av Nimrod23
kultis skrev:Hej alla glada. hur har ni upplevt att leveranstiderna på Volvos hemsida stämt med er verkliga leverans? fick idag bekräftelse på min XC70 D4 AWD Summum med lite lulllull, enligt volvos hemsida ska jag nog förvänta mig leverans I December...och det är ju en stund dit.
Ska bli spännande sedan att se vad bilen faktiskt förbrukar, kommer från en A6 2.0 TDI, och inser att jag inte kan vänta mig 0,64 blandad körning. Men om man googlar och läser så får man ju siffror på allt emellan 0,65-1,2 liter milen...så det känns som om bilen är väldigt känslig för en tung högerfot...
Mvh
Fredrik
Kan du se leveranstid på "Min Volvo" hemsidan?
av springpojke
Kanske fungerar för dom som beställt bil nu? Jag beställde i juni och mitt fungerar fortfarande inte och min säljare sa att den beräknas komma till dom den 12e. Riktigt piss att min Volvo inte fungerar, verkar vara kul grej också, nu får man tjata på säljaren istället det känns lite sådär
av kultis
Kan inte heller logga in på min Volvo längre, kunde tidigare idag, då stod det bara att det var stort tryck på fabriken och att de inte kunde ge några besked. Men nu verkar hela min Volvo vara nere. Hoppas det betyder att någon gör något
av Tobson01
Jag kunde logga in på min Volvo och det är fortfarande samma meddelande, att man ska kontakta sin säljare för besked om leverans.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 116
Motorn tappar kraft och dör.

Om du kör bilen utan LMM inkopplad så b[…]

Det där är en kraftigt läckande v&a[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]