Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Its1more
Har du någon länk dit?
av RagHank
Tja! :) Bumpar upp den här tråden lite då jag själv går i köptankar på en V70 T6 -08 (och något nyare, men -08 verkar vanligast)

Är väldans nöjd med min nuvarande V70N T5 -02. Men vill ha "lite modernare" bil. Har än så länge kikat på Chevrolet Avalanche (-07 och framåt) Samt Nissan Titan. Men egentligen behöver jag inte en pickup om man ska vara krass... Och en V70 T6 känns så jäkla mycket bil för pengarna?

Lite småfunderingar, de som för tillfället ligger ute på Blocket just nu, återspeglar det priset där dom brukar ligga?
https://www.blocket.se/vasternorrland/b ... th&cg=1020

Om man skaffar en som gått runt 12-16.000 mil, är det okej att köra en Polestar-optimering på den även vid de milen?

Vilken extrautrustning skull du ha som krav på ovanstående bil? Vill inte hitta pärlan, och så saknas det något som "man inte kan vara utan" :) Four C? Bensinvärmare? Blis? Premium Sound?
av Schmoyoho
Ptja, har man väl haft ett visst tillval vill man antagligen ogärna vara utan det. Bensinvärmare är en trevlig lyx men motorvärmare anser jag vara ett måste och kupévärmare också. Four-C är också trevligt men stötdämparna kostar multum att byta så det är väl lite både och. Ingen deal-breaker heller.

Jag skulle ha som krav att bilen inte har sämsta stereon, performance eller vad den heter. Märks enklast genom att centerhögtalaren saknas, tror HP hade center också. Premium sound är bra men jag tror man är nöjd med HP också. Om du har pengarna skulle jag satsa på en -11 eller nyare pga både motor och växellådan uppdaterades då. Mer grundeffekt och snabbare växlingar, annars får du nästan klämma och känna dig fram tror jag. Alla T6:or tror jag kom med summum så xenonljus och läderklädsel ingår ju redan.
Användarvisningsbild
av Its1more
Jag hade också försökt hitta en -11 eller senare. Jag vill inte vara utan Four-C, Keyless Go, och farthållaren som kan hålla avstånd automatiskt med autobroms. I övrigt skulle jag klara mig på standard i Summum. Jo, om det finns med hastighetsberoende servo så är det ett stooort plus.
av Schmoyoho
Keyless har jag inte och det saknar jag faktiskt. Jag är till min ålder sett närmast senildement. Vet inte hur ofta jag glömmer nyckeln i tändningslåset eller går 10 m från bilen innan jag måste dubbelkolla om jag faktiskt låst. Så det kan jag skriva under på är lite av ett måste, men står valet mellan en -10 med keyless och en -11 utan så hade jag nog tagit -11:an.
Användarvisningsbild
av apersson850
Har man låsdemens är Volvo On Call bra. Då kan man lätt kolla i efterhand i telefonen om bilen är låst. Dessutom kan man be om att få sig tillsända meddelanden om den inte är det.
Användarvisningsbild
av apersson850
Bra fråga. Jag har ju en 2012:a, och där finns funktionen. Men det var kanske bara värmarstart man kunde göra innan dess. Och kalla på hjälp, antar jag.
av andersuw
Ja MY 2012 kom VoC-appen och därmed diverse nya funktioner. Värmarstart via VoC är möjlig fr.o.m. MY 2011 via en särskild app kallad Heater Start. Före dess finns bara funktioner för nödsituationer, ingenting som går att styra via appar av något slag.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]