Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hmm....min Bi-fuel började byggas en vecka innan planerad byggstart. Det var vecka 22. Då var också prel leveransvecka 26. Detta då det är en Bi fuel. Sedan ändrades till vecka 27 och igår hade jag plats 36 i kön men nu har de tom tagit bort köinfon helt. Är det bara för mig de gjort detta? Fan i helvete då jag beställde bilen med god marginal för att få den innan semestern. När jag skickade in beställningen låg leveranserna i Juni....vad sjutton har hänt. Nu skyller de på att det är en Bi-fuel och att det tar tid men mig lurar de inte - jag har haft två Bi fuel tidigare och fått båda två långt innan prel leveransdatum. Har de krockat bilen kanske? Vid det här laget hade de kunnat bygga om den helt från början.
Racetwin2 skrev:Hmm....min Bi-fuel började byggas en vecka innan planerad byggstart. Det var vecka 22. Då var också prel leveransvecka 26. Detta då det är en Bi fuel. Sedan ändrades till vecka 27 och igår hade jag plats 36 i kön men nu har de tom tagit bort köinfon helt. Är det bara för mig de gjort detta? Fan i helvete då jag beställde bilen med god marginal för att få den innan semestern. När jag skickade in beställningen låg leveranserna i Juni....vad sjutton har hänt. Nu skyller de på att det är en Bi-fuel och att det tar tid men mig lurar de inte - jag har haft två Bi fuel tidigare och fått båda två långt innan prel leveransdatum. Har de krockat bilen kanske? Vid det här laget hade de kunnat bygga om den helt från början.
Hmm, jobbigt. Har byggvecka 25, den åkte till åf (steg 8 ) i tisdags i förra veckan och efter mycket tjat får jag ut den i slutet på denna vecka trots att det står v28 som levvecka. Kanske mina tio mail till säljaren under processen hjälpte? han vill bli av med mig ... Det har pendlat mellan 2 och 3 veckor från byggveckan till levvecka så om du har 4 så kanske det är något annat som tar tid trots allt? ??:-/ Är dock fortfarande på plats 1700 i kön...
Men en Bifuel är en Bifuel. Två byggplatser, mycket kan hända. Men så länge bilen är byggd före semesterstoppet kanske konverteringen hinns med eller är det stopp i produktion där också?
Ja fast jag har haft två Bi-fuel innan och har aldrig varit med om så här långa ledtider. Jag har alltid fått bilarna i tid och tom före utsatt tid. Gäller alla 4 tidigare V70.

När min bil låg på leveransköplats36 häromdagen så trodde jag de skulle ringa men inte.....nu är den helt borta och jag kan inte ens se leveransköinfon längre.......

Den började byggas måndag vecka 22 så endera har AFV problem eller så har något annat hänt.
Typiskt! Min jävla otur. Ringde idag och alla Bi-fuel har tydligen leveransstopp. Att de inte kan höra av sig innan utan att man själv skall behöva ringa. Nu kan jag förmodligen säga goodbye till leverans innan semestern. Först den jävla skiten med värmerattarna som jag inte ens ville ha och nu detta. Piss är vad det är.....
Hmm vart och kollade min nya bil idag,den såg kanonfin ut med upptäckte något som stör mig som fan.
Beställde E21 soft beige inredning med vent läder,so far so good,men det jag såg som ett jäkla stort fel är
svart växelspak med svart damask
hur jäkla snyggt är det i en beige inredning
Någon som har beställt E21 Inredningen?
vilken färg på växelspaken samt damask
Spring ut och kolla
Det där är, och har alltid varit, problemet för Volvo. Beige inredning innebär en mix av beige och svart. Ofta på ganska osnygga sätt. Färgsättningen har ju inte så mycket finess över sig heller så det blir beige plast mot svart plast. För mycket beige ogillas av en del som tycker det blir för skitigt, för mycket svart stör och bryter mot det beiga. Tycker generellt att många andra "premiummärken" löser det där snyggare.
PH
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 28
Extremt svårstartad s70 2.4T

Om där är felkoder på motorn s&ari[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]