Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av William85
#1569265
Ja man får nog bara inse att bilar är ungefär dubbelt så dyra som min inre kompass tror. När jag bytte bil senast för 6 år sen kostade en Dacia Sandero från 79 900kr, idag kostar de från 179 900kr. En ny Volvo XC60 (som är närmast XC70 i dagens utbud) kostar från 724 000kr.
Användarvisningsbild
av Gulvolvo
#1569276
Nej tänker inte sälja.
Svårt att hitta någon kombi med likvärdig skuff. Samma markfrigång, awd och 5 cylindrig motor utan något adblue strul och luftfjädrar. Dieselvärmaren är ju också en sån sak man skulle sakna om man böt ner sig till typ Subaru Outback

Man vet vad man har, men aldrit vad man får :-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1569339
Teknikens värld hade jämfört pris på instegsmodeller från 2010 mot idag. Medel verkar vara att priset på nya bilar gått upp i runda slängar 100% för medelbilen och XC60 tex placerar sig strax över medel i ökning. (XC70 säljs ju inte längre så den kunde inte vara med) Samtidigt har lönerna ökat 30%. Så bilar blir allt dyrare att köpa för Svensson. Klart det drar upp andrahandsvärdet med. Svettigt att nya bilar dubblats i pris när man bara har 30 % högre lön.
av skarj
#1573027
Då kanske 145` inte är fel pris på min 2013 D4 aut. Knappt 20500 mil, nybes (fram till och med 0525). Skinn.
Har en bil för mycket och det är kanske dags for XC70n.
Eller vad är rimligt pris? Jag ägare 3 efter köp hos Volvohandlare.
SoV (dubbat), drag.

Ingen annons, men undrar om rimligt pris, om det är värt att sälja...
av Filippo76
#1573034
MarcusJ skrev:https://www.blocket.se/annons/1400380163
En av de dyraste på Blocket, privat säljare dessutom. De flesta hos handlare är betydligt mindre dyra.
Priset hugget i sten och kaxig attityd.
Lycka till!
Japp håller med. Jag gjorde ett inlägg om den i tråden tidigare, verkar som annonsen är förnyad och ändrad. 295’ eller stick!
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1573051
En grej jag faktiskt inte fattar är att priserna på XC60 av samma årsmodeller är minst lika höga som för XC70.

Tillgång och efterfrågan? Nja, finns närmare 3 ggr så många XC60 AWD på Blocket som XC70. XC60 är dessutom mindre, förutom på höjden och får inte dra lika tungt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1573067
@MarcusJ, Fast suvar är fortfarande inne och det är väl europas populäraste och mest sålda inom sin modell vad jag minns. Har dock inte kört XC70 men gillar våran XC60 starkt och förstår att den säljer. Sen drar de flesta inte runt på släp heller och knappt alls och de flesta packar sällan den heller full så antar taget från luften att den passar fler i vardagen
Användarvisningsbild
av apersson850
#1573071
När jag köpte min XC70 2011 (tidig årsmodell 2012) ratade jag motsvarande XC60 för att den hade för litet bagageutrymme. Att dess max släpvagnsvikt tydligen var lite lägre (i D5-utförande) kom jag aldrig till att ta reda på. Nu ser jag att det skiljer lite.
Flera år efter bilköpet slumpade det sig att jag körde samma sträcka på 100 mil med min egen XC70 och någon vecka senare i en hyrd XC60. Då upptäckte jag att XC70 är bekvämare att åka i också. Vägen var typisk svenska landsväg, alltså ganska knottrig.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 31

Hann inte byta innan halvljuset höger fram f&[…]

Amerikanskt som i Tesla kanske? :-) Ska man k&ou[…]

Det är en termistor. Alltså ett motst&a[…]

Dålig värme i kupén

"Ingen skall frysa i en Volvo" - ber&oum[…]