Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nimrod23
Goblin skrev:Tycker att det är dåligt att säljaren inte kan ge ett mer exakt datum än V36-37 som levaransdatum. Vid det här laget borde Volvon redan vara på väg till säljaren... Saknar den tyska precisionen som jag upplevt vid min beställning av Passaten, de kunde minst en månad innan ge exakt leveransdatum och klockslag... MinVolvo funkar inte heller trots att ordertrycket verkar ha avtagit avsevärt med tanke på att de verkar ha ca 1,5månad leveranstid nu när jag tittar på vad vissa har rapporterat här.
Undrar om leveransen skjuts fram om man gör sena ändringar i beställningen? Kanske inverkar på hur lång leveranstiden blir? Sen kanske det påverkar hur många och vilka tillval man gör...
av Tobson01
Statsminister skrev:Det som gör mig lite förbryllad är att fälgarna tillkom relativt omgående, men inte paketet...
Ring å kolla för säkerhetsskull.
av Tobson01
Goblin skrev:Tycker att det är dåligt att säljaren inte kan ge ett mer exakt datum än V36-37 som levaransdatum. Vid det här laget borde Volvon redan vara på väg till säljaren... Saknar den tyska precisionen som jag upplevt vid min beställning av Passaten, de kunde minst en månad innan ge exakt leveransdatum och klockslag... MinVolvo funkar inte heller trots att ordertrycket verkar ha avtagit avsevärt med tanke på att de verkar ha ca 1,5månad leveranstid nu när jag tittar på vad vissa har rapporterat här.
När beställde du din V70? Jag beställde 10/7 och min handlare har prel leverans till sig 21/9.
av Goblin
Tobson01 skrev: När beställde du din V70? Jag beställde 10/7 och min handlare har prel leverans till sig 21/9.
Beställde min 16/6.
av Nimrod23
Jag beställde min v. 28 och har fått beräknad leverans i mitten av oktober, så det är rätt så lång leveranstid för min del oxå. Har dock gjort ett par ändringar i beställningen i efterhand så det kanske påverkar att det blir lång leveranstid.
av Goblin
Nimrod23 skrev:Jag beställde min v. 28 och har fått beräknad leverans i mitten av oktober, så det är rätt så lång leveranstid för min del oxå. Har dock gjort ett par ändringar i beställningen i efterhand så det kanske påverkar att det blir lång leveranstid.
Ja jäklar, där snackar vi leveranstid! :O

Jag gjorde en ändring, men det är sådant som eftermonteras hos återförsäljaren så jag tycker inte att det borde påverka...
av Nimrod23
Ok, så här ser min beställning ut:

XC70 Classic Sport AWD D4 Automat
Täckt: Ice White

Extra utöver grundpaketet:
* Laminerade sidorutor
* Mörkt tonade rutor bak
* VOC
* Avbländande backspegel
* Styling paket
* Teknikpaket Pro
* Vinterdäck Sargas 17 tum
* Sommardäck Titania 18 tum
* Eluppvärmda spolarmunstycken
* Eluppvärmd vindruta
* Sensus connect premium sound
* Subwoofer
* Barnsäkerhetslås, elmanuvrerat

Känner mig rätt nöjd med den beställningen.
av Nimrod23
springpojke skrev:får jag fråga varför man väljer till eluppvärmd vindruta när man har VOC ?
Ja, man kan ju glömma att sätta på värmaren någon gång så då kan det vara bra att använda den funktionen.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 116
nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller måttet[…]

Fast det går ju fint att använda de hu[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]