Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Haha.. min kollega tyckte det var den absolut bästa funktionen på Volvo när han hade en XC70 som hyrbil i somras. Så fort hans ungar började tjafsa i baksätet tryckte ha på knappen så att dom fick nackstödet i huvudet.. han tyckte det var en fantastiskt funktion! :D
Hahahah!!
Har panoramakamera fram... Har försökt använda den två ggr på två år, båda gångerna har jag blivit så förbannad på att den startar så långsamt (tar två-tre sekunder innan bilden kommer) att jag redan hunnit köra ut i vägen och tittat på det gamla vanliga sättet. Har lovat mig själv att aldrig rekommendera den till någon =)
Nexus6 skrev:Har panoramakamera fram... Har försökt använda den två ggr på två år, båda gångerna har jag blivit så förbannad på att den startar så långsamt (tar två-tre sekunder innan bilden kommer) att jag redan hunnit köra ut i vägen och tittat på det gamla vanliga sättet. Har lovat mig själv att aldrig rekommendera den till någon =)
För mig är den till hjälp varje gång jag kör hemifrån. Har helt dold utfart där många gärna kör fort förbi, så en knapp på "CAM"-knappen gör att jag ser klart och tydligt åt båda hållen innan jag kör ut! :-)-)
Takluckan suger eftersom man får lägre takhöjd.
bem skrev:
Sen har jag alltid undrat om nån verkligen köper beige inredning (sätesklädsel, dörrsidor, ratt) i en Volvo - så otroligt opraktiskt om man är nåt sånär aktiv med bilen och inte bara finåker i finkläderna.

/Bo
Njae, där håller jag inte med dig. Om vi pratar ytligt smuts, damm, grus etc så är den beiga klädseln mer tacksam än den alldeles för mörka klädseln som de flesta väljer. Tänker då på helskinninredning. Beige textil och ljus ratt är däremot ingen höjdare.
Ljus ratt och knopp rockar, det är så snyggt till en ljus inredning tycker jag. Om man inte är en lortgris (eller har bilen som ett rent arbetsredskap) så räcker att ta torka av dom med skinnrengöring ett par gånger om året, tar 2 min... Jag älskar ljusa inredningar.

/Martin
V70:n har beige både inredning och ratt. Eller har haft, ska jag väl säga. Ser för jävla tråkigt ut numera. Men det är en 2004, och vad förra ägaren gjort vet jag inte. Torkat av har han inte gjort, i alla fall.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 40
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]