Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gsson
jonasuppling skrev:Hur går det med era DRIVe`s ? Min funkar bra än iallafall :)
Ryckningarna/vibrationerna börjar återvända.

Diverse nya fel börjar dyka upp, såsom glapp mittkonsol och svårt att öppna passagerardörr.

Känner mig helt rådlös. Hur mycket fel kan det vara på en bil egentligen?
av mati
Jag inbillade mig ett tag att det spelar roll var man tankar, kändes som Preems diesel var bättre. Sen tycktes ryckningarna bli värre ju mindre soppa som fanns i tanken. Men det kan vara en slump att det kändes så ibland.
Jag spolade hela systemet med injektorcleaner och har kört 200 mil sedan dess. Ingen förändring. :(
av Droopy
Ni som fått bilen återköpt och köpt ännu en D2a, har den nya bilen varit fri från dessa fel?

Någon som vet vad som sker med dessa återköpta bilar, skrotas antar jag men ställer frågan iaf.
Användarvisningsbild
av DrMumin
Droopy skrev:Ni som fått bilen återköpt och köpt ännu en D2a, har den nya bilen varit fri från dessa fel?

Någon som vet vad som sker med dessa återköpta bilar, skrotas antar jag men ställer frågan iaf.

Dom "lagas" sen kränger man iväg dom till en intet ont anande ny kund :cry:
Användarvisningsbild
av DrMumin
Kan ju säga att olika sorters Diesel gör enorm skillnad
Åk till finland och dina 109hk känns som typ 130hk
kom sen hem och upplev hur jävla slö den blev direkt efter första tankning
känner skillnaden enormt tydligt då jag drar husvagn den blir så mycket bättre med bra soppa i stället för den här rena
Mk1 skiten utblandad med Rme fame å tallkottar å va fan dom nu öser i den :-(O) :-(O) :-(O)
av dst02
Görs återköp kommer Jag aldrig att välja en annan V70 eller volvo alls för då får man ju fortsätta att lämna in bilen till
den usla verkstan om man inte vill åka flera mil extra till nån annan handlare när de krånglar å de lär de säkert göra på en nästa
likadan bil också.
av Droopy
dst02 skrev:Görs återköp kommer Jag aldrig att välja en annan V70 eller volvo alls för då får man ju fortsätta att lämna in bilen till
den usla verkstan om man inte vill åka flera mil extra till nån annan handlare när de krånglar å de lär de säkert göra på en nästa
likadan bil också.
Alla nya bilar krånglar på ett el annat sätt så verkstadsbesök under garantitiden är nästan oundvikligt, sedan blir man ju ochså lite mer "petig" under garantitiden och "passar" på att få vissa saker åtgärdade som man i vanliga fall kanske hade struntat i.

Nu menar jag inte att du inte haft befog för dina återkommande verkstadsbesök, men merparten av nybilsägare gör nog en eller annan åtgärd under garantitiden.

Sedan är ju ingen av märkesvärkstäderna mycket att hänga i granen längre, nu generaliserar jag visserligen men genom mitt jobb har jag egen erfarenhet av Citra/kia/toyota/Audi och Volvo och alla är lika undermåliga i mina ögon.

Ordet serviceminded existerar inte i deras värld och hittar de inga felkoder vid felsökning kan de inget göra, manuell felsökning av mekaniska delar vet de inte vad är längre osv osv osv

Men lycka till med det nya bilägandet och hoppas att du slipper börja om med allt strulande igen.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 30
AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]