Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Surgubbe... :shock:

:P :P
Användarvisningsbild
av joel80
Nej P-O! Snälla och fina ska vi vara mot varandra! Nu håller vi alla hand och sjunger we shall overcome!

(Är det bara jag som finner att trådar spårar ur lite mer frekvent på fredagkvällarna?)
Användarvisningsbild
av Vojje
poan skrev: Naturligtvis parkerar jag så långt bort från någon annan bil jag någonsin kan.
enklast måste vara att låta bilen stå hemma och ta bussen istället :-)-)
av poan
Hej bäste sleeper och joel80

Sur? inte ett piss cytostatikan ch kirurgerna har fixat 2 extra år så ja är skitlycklig, men min omvärld håller på att ta död på mig.

Volvogemenskap? Kolla in Porsche, BMW o HD entusiat-forum ch du kräks. Lyft blicken från motorhuven och stå för dig själv!

Oavsett om jag kör min S80, min Boxster eller min City-el, så parkrar jag inte för att flörta.

P-O
poan skrev:Vaddå Volvogemenskap!

Naturligtvis parkerar jag så långt bort från någon annan bil jag någonsin kan.
jag blir oerhört störd av att ha en "granne" volvo eller annan när jag kommer tillbaka.

Att ha/äga en Volvo innebär inte att per automatik, att jag är kompis med vem som helst. Jag väljer mitt sällskap!!
Att parkera Porschen är samma problem. Ständigt dessa grannar. Vill ni glänsa på min bekostnad?

P-O
Samma här parkerar alltid så långt ifrån alla andra som möjligt, mardrömmen vore att hitta en rostig gammal japanare som knappt hänger ihop, parkerad av någon som skulle behöva ett gäng extra lektioner på det området, alldeles för nära min bil.
Användarvisningsbild
av sthlm
Kom ut till bilen efter att ha handlat och inser att en bil ställt sig så nära min förardörr att jag knappt kommer in.
När jag går mot bilen så kommer det en till bil och ställer sig på andra sidan. Givetvis lika nära.
Frågade tanten varför hon skulle ställa sig just där när hela parkeringen var tom.
Gick inte att få ett vettigt svar från henne och hon slängde igen dörren och försvann.

Tog en bild och slängde upp på facebook med frågan om varför folk parkerar på detta sätt och insåg att det var mig det var fel på.
De flesta reagerade med "men får dom inte stå där då?", "vad är problemet, det är ju en parkering" eller "fan vad löjlig du är"
Kan inte hitta bilden nu men det var tre bilar kloss mot varandra på en annars öde parkering.
av llesrof
poan skrev: Att parkera Porschen är samma problem. Ständigt dessa grannar. Vill ni glänsa på min bekostnad?

P-O
Personligen ställer jag mig gärna långt från sådana bilar eftersom jag inte vill bli förknippad med dem och det de symboliserar i mångas ögon :mrgreen:

I övrigt håller jag med. Jag knör mig inte in mellan några Volvo om jag kan parkera bättre bredvid någon annan, eller helst inte bredvid någon alls. Är det så fullt att jag ändå måste knö mig in mellan bilarna så försöker jag välja fina bilar, helst finare än min gamla XC70. Jag utgår från att de är rädda om sina bilar plus att de säkert blir lite oroade oroade av att min gamla häck står där :mrgreen:
av llesrof
sthlm skrev:Kom ut till bilen efter att ha handlat och inser att en bil ställt sig så nära min förardörr att jag knappt kommer in.
När jag går mot bilen så kommer det en till bil och ställer sig på andra sidan. Givetvis lika nära.
Frågade tanten varför hon skulle ställa sig just där när hela parkeringen var tom.
Gick inte att få ett vettigt svar från henne och hon slängde igen dörren och försvann.

Tog en bild och slängde upp på facebook med frågan om varför folk parkerar på detta sätt och insåg att det var mig det var fel på.
De flesta reagerade med "men får dom inte stå där då?", "vad är problemet, det är ju en parkering" eller "fan vad löjlig du är"
Kan inte hitta bilden nu men det var tre bilar kloss mot varandra på en annars öde parkering.
Sånt är jäkligt onödigt. Man kan ju parkera med lagom avstånd mellan bilarna. Och det där beteendet du beskriver när du konfronterade vederbörande är inte heller unikt. Påfallande många beter sig som om de vore efterblivna då. Det är fan värt en egen tråd :D
Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]