Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Jag vet folk på Autopower som haft värderingsmän. Ofta, men inte alltid, har de värderat högre än bolagen. Skillnaderna är dock inte jättestora så förvänta dig inget underverk.
av oldtimersmc
Ok då testar jag med ett annat spår som förstahands alternativ...
av oldtimersmc
Det sket sig då den har plundrats på de eftermonterade grejerna...
Så nu får handelskammaren ta det hela.
Användarvisningsbild
av Guligan
oldtimersmc skrev:Det sket sig då den har plundrats på de eftermonterade grejerna...
Tråkigt med inbrott i bilen utöver tidigare händelser. Men det behöver ju i sig inte vara något negativt ekonomiskt sett. Det kan större chans att få ut värdena på de eftermonterade tillbehören genom en separat skadeanmälan.
av oldtimersmc
Guligan skrev:
oldtimersmc skrev:Det sket sig då den har plundrats på de eftermonterade grejerna...
Tråkigt med inbrott i bilen utöver tidigare händelser. Men det behöver ju i sig inte vara något negativt ekonomiskt sett. Det kan större chans att få ut värdena på de eftermonterade tillbehören genom en separat skadeanmälan.
Den står ju inne på Volvo i så det lär ju vara på deras ansvar.
av Droopy
volvo ansvarar inte för något i bilen medans den står för utredning, så var det iaf i mitt fall, jag visste dok att bilen skulle bli inlöst så jag brydde mig aldrig.

tillbehör och feta fälgar betalar försäkringsbolagen iaf ingenting extra för. och jag har fått 3bilar inlösta på 25år och har då aldrig blivit besviken.

Senaste var förra V70N 2,4T -02 14000mil ca 2år sedan, fick 79k, tyckte själv det var ett överpris men det var bara att tacka och ta emot.
av oldtimersmc
Droopy skrev:volvo ansvarar inte för något i bilen medans den står för utredning, så var det iaf i mitt fall, jag visste dok att bilen skulle bli inlöst så jag brydde mig aldrig.

tillbehör och feta fälgar betalar försäkringsbolagen iaf ingenting extra för. och jag har fått 3bilar inlösta på 25år och har då aldrig blivit besviken.

Senaste var förra V70N 2,4T -02 14000mil ca 2år sedan, fick 79k, tyckte själv det var ett överpris men det var bara att tacka och ta emot.
Ja det må vara ett överpris för din men jag doktorerar då jag gör en affär och handlar "rätt" och vet exakt vad jag vill ha och det är ingen dussin bil jag har köpt och sedan utrustat den för mina specifika behov och då den är helförsäkrad så förväntar jag mig en ersättning i paritet med detta.
Jagade efter denna i ca 6mån (läste på allt). Köpte en i de flesta stycken likadan till för en tid sedan och samma där ca 4 mån innan det dök upp en med samma specar fast i sämre skick ( Ps två pundare försökte råna mig på tåget till köparen, fan va snopna de blev...)

Well återkommer då vi har facit
av Droopy
Jag har då sällan hört att försäkringsbolagen betalar dårligt, snarare tvärtom, har du ens fått något bud än? Det brukar inte ta många dagar då de beslutat att lösa in den.

Försäkringsbolagen använder sig av bilvärderingssiterna + blocket för att få fram ett snittpris för din bil, sedan kan man få lämna till oberoende värderingsman om man så vill, alternativt peka ut en "likvärdig" bil hos någon handlare som man kan tänka sig istället.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det fall jag skrev om ovan, senast en bil jag ägt löstes in, då hittade försäkringsbolaget ungefär likadana gamla 945, som de satte priset efter. Problemet var att de som de hittade förvisso också hade AC, men den fungerade inte. Vilket min gjorde, tills hustrun satte den i räcket... Att få liv i en AC som stått still ett tag på grund av haveri kan ju utan vidare kosta 10000, och det är rätt stor skillnad när bilen ligger runt 30000 i värde.

Sista månaderna också nu med "[…]

@apersson850 , Ja bara man ser till att elmotorn […]

dragkrok avtagbar

Komplettera med vilken årsmodell och modell[…]

V90 läggs ner.

Och bestyckat med alla tillbehör eller en gan[…]