- lör 17 aug 2013, 11:11
#779592
Å andra sidan är ju Volvos femmor långt från sexcyl motorer i att gå mjukt och vibrationsfritt.
En 3,2 går enormt mycket mjukare än en 2,5T/FT (har haft båda)
PH
Dpblad skrev:Det viktigaste är väl att Volvo sänker sina framtida utvecklingskostnader och därmed överlever ett tag till...Håller med om BMW, deras fyror går varken mjukare eller tystare än t ex Fords. Gäller både bensin och diesel.
Mest intressant blir hur man klarar ljud och vibrationer med bara 4-cyl (ffa lågvarvig diesel) och höga moment. Bmw har ju ännu inte lyckats. Å andra sidan visar ju 60-serien att idag är sportighet, design och storstad prio 1.
Å andra sidan är ju Volvos femmor långt från sexcyl motorer i att gå mjukt och vibrationsfritt.
En 3,2 går enormt mycket mjukare än en 2,5T/FT (har haft båda)
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24