Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
crumpets skrev:RTI går att köra offline. Maps blir värdelöst så fort du åker utanför sveriges gräns och får betala roaming.
79kr om dagen är ju typ 5 liter soppa. Kanske inte hela världen?
RTI fanns dessutom långt innan Sensus Connected.
Dessutom lär väl påfyllandet av kartor bli besvärligt när man hamnar där det inte finns mobiltäckning, och det är på fler platser än man kan tro.
Användarvisningsbild
av joel80
Från och med nästa sommar ska teleoperatörerna inte få ta betalt extra för roaming. Tror det blev ett sånt beslut bara för nån vecka sen.

Jag var i Tyskland nu ett par dagar och hade roaming ingång.. som MartinS säger så har telenor en maxgräns på 79kr/dag (man får surma 50mb i hastighet runt 1mbit sen sänker dom hastigheten till 48kbit till nästa dygn, eller om man skickar ett sms och betalar 79kr till.)

Telia hade maxtaxa på 49kr/dygn men då bara med 20mb surf.

Jag gjorde av med 50mb 3 av 4 dagar jag var där... fick meddelande från telenor att jag kunde köpa mer.. vilket jag inte gjorde utan fick klara mig sista kvällstimmarna med låg hastighet. :)

Alltså inte i sensus touch utan i min mobil.. där jag bl.a använde Maps och Waze..
Användarvisningsbild
av sura56
Fick min V40 CC i dagarna, har inte hunnit "mixtra" så mkt. med SCT ännu.
Någon som kan rekommendera ett bra "mobilt bredband kontant".
Är det bara att plugga in modemet i lådan i handskfacket och köra igång?
av Picapica
Jag köpte ett Telia, visserligen inte kontant, men de modem som Telia levererade Huawei E3276 fungerar inte med SCT
men ett likadant modem men för Telenor fungerar.
Då är det bara att plugga in i en av USB portarna så är man ute på nätet. Man kan stoppa in modemet i datorn först om man vill ta bort PIN koden
Användarvisningsbild
av sura56
Är det någon som fått ett Huawei E3276 att fungera med Telia?
Provade ett alldeles nyss men det fungerade inte :cry:
av Picapica
Jah har ett Huawei E3276 fast det är konfigurerat för Telenor jag har ändrat i modemet till online.telia.com och har ett Telia simkort och det fungerar. Det fungerar inte med mitt Telia Huawei E3276 modem
Användarvisningsbild
av sura56
Picapica skrev:Jah har ett Huawei E3276 fast det är konfigurerat för Telenor jag har ändrat i modemet till online.telia.com och har ett Telia simkort och det fungerar. Det fungerar inte med mitt Telia Huawei E3276 modem
Hur ändrar jag i modemet?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Testade att ladda när bilen hade stått […]

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]