Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jpennerb
Den där kändes väldigt dyr. Köpte min 2.5FT MY09 Momentum BE med samma utrustning men med automat för 1.5år sedan för 160000kr, den hade då rullat 5000mil. Max 150000 hade jag köpt en liknande idag för!

PS. Ser ut som dom har skiftat grillen till en MY10 och senare.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Om man tycker det är jobbigt att pruta så kan det vara lättare att säga att man vill ha med något mer, vinterdäck, dragkrok, en service, osv osv. Det är ju också billigare för handlaren att ge bort dessa än att sänka priset motsvarande summa.
av silentrack
varför ska det vara så svårt att ha nyckelavstägning som standard ??
Och vad kostar det att koppla ur en airbag ??
för den bilen ja fastnade för som ja länkade här saknar nyckelavstängning :???:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Med all säkerhet. Bilbranschen har det fortfarande tufft, så det är bara att pruta på. Finns i stort sett ingen handlare som inte har lite luft i sina priser.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ja och det är riktigt kul att gå till en volvosäljare på begagnat dom tjatar om nettopriser blablablaa och dom har satt rätt pris redan från början osv.. jag har uppfattat det som svårprutat där.
av hencew
Lånar denna tråd lite och frågar varför volvo börjat gjort så slöa bilar.
Kollar tex på D2 som ligger på endast 114 hk.
Funkar säkert bra nu när bilen jag är intresserad av endast gått 3000 mil.
Men hur blir det sen när den börjar bli trött.

Har ni någon erfarenhet av detta?

Mvh Henric
Användarvisningsbild
av VolvoB20
hencew skrev:Lånar denna tråd lite och frågar varför volvo börjat gjort så slöa bilar.
Kollar tex på D2 som ligger på endast 114 hk.
Funkar säkert bra nu när bilen jag är intresserad av endast gått 3000 mil.
Men hur blir det sen när den börjar bli trött.

Har ni någon erfarenhet av detta?

Mvh Henric

Har kört Mercedes, BMW, Toyota, Mazda som rullat 30.000 - 40.000 mil men de hade inte tappat någon effekt direkt. Motorerna på dessa gick fortfarande som skott och drog ingen olja alls även om bilarna i övrigt verkligen började märka av tidens tand.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Stort tack för snabbt svar Micce1980.... gjor[…]

Ja dina prylar håller gott skick. Hoppas du […]

Hej har löst problemet de va bla den bussning[…]

Har du en extra nyckel skulle jag testa med den f&[…]