Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mattish skrev:Tur att Volvo tänker lite nymodigt så det kan fortsätta klagas på det dom gör :P

Jag tycker fronten ser riktigt trevlig ut, påminner lite för mkt om Vw bara. Gillar dock passaten också och har alltid gjort. Bakluckan däremot kan jag inte riktigt med, men det är väl som vanligt när det kommer en ny sorts design. Man måste vänja sig. Digitala mätarna är skitfräsiga och som MattiasD skriver så är det ju all idé för Volvo att göra så man kan anpassa själv när allt ändå är digitalt..
Rätt stor skillnad i fronten. Kort från tidigare bil (MY10) och den nya. Grillen är bredare och hela fronten är aggressivare efter faceliften. Nya linjer när man tittar snett framifrån också som på avataren. När man bara ser kort på den nya tänker man inte på skillnaderna.

Bild
Hej! tog ut min nya v70 d5 för ca 4 veckor sedan. jag tycker att fronten har fått sig ett ordentligt "lyft" jämfört med tidigare årsmodeller. jag upplever också att bilen går betydligt mycket tystare än min förra d5 my-11.

vet inte riktigt vad du menar med att den är "törstig"? min mätare ligger på 0.61 liter milen :D
En ny bil är ju alltid lite tystare än en några år gammal om den har samma setup: nya däck, lister etc.
Jag har dock inte märkt att V70II i nyutförande skulle ha blivit tystare med tiden. Men kanske Volvo gjort något inför MY14? Har dock inte sett information om det.
PH
Desmodue skrev:Kromet är väl en flört med den asiatiska marknaden, för oss med bibehållet sinne för nordisk design ser det för jäv-gt ut.
Fronten är ingen höjdare, de senaste ändringarna har varit bra men denna skulle jag inte lägga pengar på då jag byter nästa gång.
Påminner om nuvarande VW Passat och de har ju aldrig lyckats med fronterna. Kommer ni ihåg -92 års modell utan grill ;-)

Nu när jag i jobbet reser i olika länder i asien ser jag många som köper till plastkrom till sina helt nya bilar och klistrar dit precis överallt de kan komma åt, så känns det som att Volvo också är på väg, tyvärr.
Jag gillar ju min bil.

Volvo kan ta fram ett krom-bling paket just för den asiatiska marknaden så vi övriga slipper detta krom-bling karnevalen som ser förd*jligt ut!!

Att V70 MY14 har fått en krom-bling front/krom-bling bakljus och även en front som är en kopia av VW gör det ännu värre !!

OM man skulle skaffa sig en ny V70 så får man nog vänta till nästa uppdatering.
V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]