Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lifstars
Kanske inte läst alla inlägg men som många skriver: "Säg till..." är det enda rätta. Har två grabbar som drar mot körkort, så glad för när de säger rakt upp och ner vad som hänt och hur det gick till, så ¤"%#%¤# när det smygs och mörkas.
Säg till och lös det tillsammans - bästa tipset.
Användarvisningsbild
av raskus
perhall skrev:Om det inte är så att dragkroksmonteringen är ett straff för att du gjort något dumt så får man väl säga att det är rimligt att "arbetsgivaren" ansvarar för att "försäkra" mot såna här skador. Om din pappa ger dig 0 kr för montering och du får betala skadorna är det inte rimligt. Om verkstaden tar 3000 och du erbjuder dig att göra det för 2000 kan det ju vara rimligt att du betalar.

Har besökt spot repair några gånger, har alltid slutat med att de måste lacka om hela delar så spot repair är nog inte så innovativt som det låter...
PH
Det står väl ingenstans att TS skulle montera en dragkrok på bilen? Det står att han skulle montera ett s l ä p på dragkroken, konstigt ordval kanske.
Jag hade låtit det vara, berättat för ägaren, sen duttat i lite färg med ett lackstift. Visst, inte 100%-igt med det kommer knappt synas, sen är det där ett väldigt utsatt ställe, bara en tidsfråga innan det blir skador där.
av perhall
raskus skrev:
perhall skrev:Om det inte är så att dragkroksmonteringen är ett straff för att du gjort något dumt så får man väl säga att det är rimligt att "arbetsgivaren" ansvarar för att "försäkra" mot såna här skador. Om din pappa ger dig 0 kr för montering och du får betala skadorna är det inte rimligt. Om verkstaden tar 3000 och du erbjuder dig att göra det för 2000 kan det ju vara rimligt att du betalar.

Har besökt spot repair några gånger, har alltid slutat med att de måste lacka om hela delar så spot repair är nog inte så innovativt som det låter...
PH
Det står väl ingenstans att TS skulle montera en dragkrok på bilen? Det står att han skulle montera ett s l ä p på dragkroken, konstigt ordval kanske.
Jag hade låtit det vara, berättat för ägaren, sen duttat i lite färg med ett lackstift. Visst, inte 100%-igt med det kommer knappt synas, sen är det där ett väldigt utsatt ställe, bara en tidsfråga innan det blir skador där.
Sant, vet inte vad jag fick det ifrån, från ordet "montera" kanske (TS skrev att han skulle montera en släpvagn).../PH
Senast redigerad av 1 perhall, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Droopy skrev:Nej, nej, nej, börja inte kladda med lackstift och för guds skull ingen sprayburk. Berätta som det är istället, det lönar sig garanterat.
Klart han ska berätta det för farsan.

Sen får farsan bestämma om han vill lägga en hundring på ett lackstift, eller ett antal tusen kronor på att få alltihopa omlackat.

Framspoliern är ju precis lika känslig och det blir ju lätt liknade märken i denna efter stenskott. Och man kan ju inte åka till lackverstaden titt som tätt så fort man får ett märke i spoilern.
av llesrof
VolvoB20 skrev: Framspoliern är ju precis lika känslig och det blir ju lätt liknade märken i denna efter stenskott. Och man kan ju inte åka till lackverstaden titt som tätt så fort man får ett märke i spoilern.
...eller "hasplåten" i silverlackad plast när man kör genom snödrivorna istället för bredvid dem :D
Användarvisningsbild
av erikn
Inte för att jag hjälper TS, men detta är ytterligare vatten på min kvarn att stötfångare ska vara gjorda av gummi. Det ska inte behöva repareras för att draget glider förbi dragkroken.
av Droopy
Gummi var det ju för 30år sedan, inte vill du ha kofångare ala 240 på din nya bil, och idag är det ju mycket design, det var det inte för 30 år sedan
av poan
Hej
Är det inte dags att bli vuxen! Ta ett snack med farsan! Vågar du inte så låt bli farsans bil, ta mopeden istället. Om mina barn betedde sig som du skulle jag göra dem arvlösda.
P-O
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Droopy skrev:Gummi var det ju för 30år sedan, inte vill du ha kofångare ala 240 på din nya bil, och idag är det ju mycket design, det var det inte för 30 år sedan
Kan man inte få både och på samma gång, det vore fint.......

Då var det bara funktion och ingen design. Nu är det bara design och ingen funktion alls.....

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]