Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
jpennerb skrev:En 2.5ft MY09 är verkligen ingen blixt och är väldigt trött för att ha 200hk under huven. Motorn bjuder inte direkt till inspirerad körning och bilen döljer mycket av körglädjen. Har inte testat MY10 med 231hk men den är nog lite roligare! :roll:
En 2,5 FT MY 10 är Inte lite utan mycket roligare än en MY09. Plus snålare på bränslet. (Har god erfarenhet av båda) -09:an blir däremot kul om Polestar får vara med och hjälpa till lite. :D
av jpennerb
Guligan skrev:
jpennerb skrev:En 2.5ft MY09 är verkligen ingen blixt och är väldigt trött för att ha 200hk under huven. Motorn bjuder inte direkt till inspirerad körning och bilen döljer mycket av körglädjen. Har inte testat MY10 med 231hk men den är nog lite roligare! :roll:
En 2,5 FT MY 10 är Inte lite utan mycket roligare än en MY09. Plus snålare på bränslet. (Har god erfarenhet av båda) -09:an blir däremot kul om Polestar får vara med och hjälpa till lite. :D
Har inte kört en MY09 med polestar men däremot med Autotech! 8) Nästan 100hk och 170Nm mot orginal är sjuka siffror men börjar att vänja mig. Funderar att lägga tillbaka orginal programvara för att få uppleva skillnaden igen! :lol:
av perhall
MY09 Polestar blir ju ännu roligare än MY10 Polestar eftersom MY09 inte har den superhöga dieselutväxlingen.

Däremot skulle jag, totalt sett, föredra MY10:s utväxling (58,8 mot 48 tror jag km/h/1000r/m på 6:an) eftersom V70 är allt annat än en bil som uppmanar till "sportig körning".

PH
av jpennerb
Detta gäller den manuella lådan. Jag som har automat har jag förstått att det är samma utväxling mellan MY09 & MY10. Ligger nästan på 2500rpm i 140 på mätaren så tycker det är en helt ok utväxling.
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]