Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
pergrein skrev: Det är för att man kan inte ha baksätesvärme och integrerade barnstolar...
Jo jag förstår det men man borde kunna lägga till och skippa värme i baksätet. Flera av dessa nya paket vill jag inte välja pga att innehållet strider mot andra saker jag vill ha. Så då blir det att plocka ihop utan paket å då blir bilen jätte-billig. Massor med saker är ju borta från momentum/summum. Så jag som alltid utgår från summum har plötsligt mindre isf för mer utrustning "standard" till ett högre pris.. :cry:

En V70 D4 AWD för 511' nä tror inte det..
av Sharkbait
na96gen skrev:Massor med saker är ju borta från momentum/summum. Så jag som alltid utgår från summum har plötsligt mindre isf för mer utrustning "standard" till ett högre pris.. :cry:

En V70 D4 AWD för 511' nä tror inte det..

Har inte Summum blivit fattigare och utrustning som nu ej ingår i Summum tillkommit i andra paket vilket göra bilen ännu dyrare ....

(N)
av Droopy
Saknas en del i summum ja, det märkliga är att backvarnare inte ens ingår, och AQS och baksätesvärme är numera ochså tillägg. Dok så ingår numera elspeglar med tiltfunktion i momentum.
na96gen skrev:Finna ologiska hinder med...
Man kan inte välja klimatpaket med värmare och VOC om man vill ha integrerade barnstolar... logiskt! :-(O)
Sportpaket kan man bara välja Ymir 18" och inte göra tillägg till 19"
Skippar man sportpaketet kan man inte välja Four-C och 19"

usch!
Detta är en bugg i webbappen, jag har beställt min bil så men då utgår värme i baksätet (avdrag på priset)
Går det inte förtvivlat långsamt mellan menyerna, eller är det min dator?!?
Titta på hur många nya bilar som byggs :) Går att se under en av menyerna. det var en per sekund under lunch. Det är nog därför det är trögt. Många är inne samtidigt. Jag hade samma problem. I morse var det OK men hemskt långsamt vid lunch.
Facinerande...

När jag bygger ihop en V70 D4 FWD Automat Kinetic +KlimatVOCpkt +Keysey +läderklädsel +HP/CD = 384 600 kr
Så kostar bara en XC70 D4 FWD Automat Bas +KlimatVOCpkt +Keysey +läderklädsel +HP/CD = 390 800 kr

Påslaget för en XC är alltså bara +6 400 kr?!?

Kalla mig gärna cheezey, men jag har efter erfarenheten med R-design börjat fundera på vad jag egentligen ska med Momentum eller Summum till? Jag vill ju egentligen bara ha ovanstående, möjligen med tillägg AWD.
Kan någon motivera mig till de vidare paketen? De är ju bara en massa utseendemässiga detaljer.
Visst momentum ger xenon, för "bara" +14 000 kr
summum ger xenon och elstolar, för "bara" +21 000 kr

Har jag missat nåt? övertyga mig - jag kan ju för faan inte köpa en gubbutrustad Kinetic, kan jag?

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]

V90 läggs ner.

Intressant, ska undersökas. Vad söker[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Säger som till andra: Bor du kring Stockholms[…]