Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

yabbah skrev:Såklart är det där av en anledning. Jag använder alltid bilbälte när jag kör i trafik. Men i stora industriområden när man ska in/ur bilen många gånger är det drygt.
Nya uppdateringen, får man den "automatiskt" när man servar bilen hos en volvo-verkstad?
Ja man ska få det men det är bäst att påpeka att du ska ha den...

Med vänlig hälsning
Per
Jimpen89 skrev:
jpennerb skrev:Jag köpte en på biltema för en billig peng. Kanske inte bästa finishen men helt ok för priset.
Hur är det med skenan för att förankra lasten i bagaget. Blir den täckt av denna?
Den har samma storlek som original fast i billigare material.
jpennerb skrev:
Jimpen89 skrev:
jpennerb skrev:Jag köpte en på biltema för en billig peng. Kanske inte bästa finishen men helt ok för priset.
Hur är det med skenan för att förankra lasten i bagaget. Blir den täckt av denna?
Den har samma storlek som original fast i billigare material.
Okej, täcker original-mattan över skenorna?
Okej, täcker original-mattan över skenorna?
Min gör tydligen det, jag börjar bli tveksam på att min är original. Handlaren på Rejmes i Halmstad sa den var original. Men ska det inte stå Volvo på denna eller finns det flera? ( Lastrumsmatta formgjuten plast - 1201kr - Rabatt 100%)

EDIT:

En sådan här fjollmatta fick jag med. "Skålarna" på sidorna tar i och jävlas när man ska under luckan. Tydligen är detta till den gamla V70N ?

Bild lånad från en gammal tråd här.

Bild
Okej, inte för att jag tyckte att det såg ut som något fel på mattan. Vet dock inte hur original ser ut heller. Men jag återkommer med bild hur min 530-kronors matta från mekonomen ser ut/känns när jag hämtat den i slutet av nästa vecka :)
yabbah skrev:Okej, inte för att jag tyckte att det såg ut som något fel på mattan. Vet dock inte hur original ser ut heller. Men jag återkommer med bild hur min 530-kronors matta från mekonomen ser ut/känns när jag hämtat den i slutet av nästa vecka :)
Nej den måste upplevas :-)
av Elmeholt
Var och hämtade min matta på mekonomen idag. Tycker passformen är kanonbra. Den täcker inte förankringalisten heller. Inget att klaga på.
Kan posta bild en annan dag om någon är intresserad. :)
yabbah skrev:Var och hämtade min matta på mekonomen idag. Tycker passformen är kanonbra. Den täcker inte förankringalisten heller. Inget att klaga på.

Intresserad
yabbah skrev:Var och hämtade min matta på mekonomen idag. Tycker passformen är kanonbra. Den täcker inte förankringalisten heller. Inget att klaga på.
Tack då ska jag införskaffa en också :)
Vad tycker du om bilen nu då?
Jimpen89 skrev:
Tack då ska jag införskaffa en också :)
Vad tycker du om bilen nu då?
Har ju bara haft den sen 12 idag, men hittills är den fantastisk.
Underbar att köra och går mjukt och fint. :)

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]