Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Anders E skrev:En enkel sak du kan göra är byta mittkonsollen till en MY11, mycket snyggare och
kostar ca 425:- hos JB.
Pratar vi den vid växelspaken?? Ge gärna mer tips??
Är färsk när det gäller denna modell o gärna hur man går tillväga för att byta o länkar.
tackar på förhand.

Med vänlig hälsning,
Björn
Aaa nu såg jag att det var vid växelspaken.Skall se om jag hittar någon ljus sådan i samma skick som den jag har.är nämligen inte ett märke på min konsoll men skulle jätte gärna vilja byta till den nyare.Såg riktigt Nice ut men vill så gärna ha den nyare ratten med alla funktioner oxå :(
Undrar om det går att fixa på något sätt utan att behöva bygga om allt?Rattenjag tänkt är nyare r-design ratten men lyckas inte hitta någon och det verkar inte helt lätt just ang rattstång osv?Är det helt omöjligt?
Senast redigerad av 1 röd740, redigerad totalt 0 gånger.
Blev lite nere ang just r-design fälgar hade hittat en kap på blocket 18" Cratus med inte ett märke o fina däck för 6500kr men självklart hann någon före mig.Jaja bara leta vidare.Kan tänka mig begagnat men i mkt bra skick
Har även letat 19-20" r-design kopior men tror det blir svårare att hitta för dom pengarna
yabbah skrev:
Anders E skrev:Min tråd ang detta

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=75258
Tack så mycket. Fantastiskt snyggt blev det. Ska kika på det där framöver :)

Och som sagt, jag har lackat radiosargen svart, orginal är kromad även på den nya mittkonsollen.
IamEsse skrev:
aggrosurf skrev:
Har du personligen provat en 2010 ratt på en 2008?
Nej hur skulle det gå till - inte ens airbagen från sin gamla ratt fungerar.
Hur kan du då veta??? eller tror du bara så skriv det så ingen blir lurad på forumet.
Det är annan rattstång med annan fördelning på splines har jag fått veta när jag frågsde på Volvo. Byte av rattstång krävs för att få fast ratten från MY10. Eller en adapter som jag tror inte finns. Jag skulle nog inte rekomendera att kapa och svetsa i rattstången för att få det att passa heller... :shock:
NordmanV8 skrev:Det är annan rattstång med annan fördelning på splines har jag fått veta när jag frågsde på Volvo. Byte av rattstång krävs för att få fast ratten från MY10. Eller en adapter som jag tror inte finns. Jag skulle nog inte rekomendera att kapa och svetsa i rattstången för att få det att passa heller... :shock:
splines finns inte på nyare volvo. vet att det satt på gammla fordar eller bmw. frågade du på volvo "torslanda"eller någon säljare på bilia
aggrosurf skrev:
NordmanV8 skrev:Det är annan rattstång med annan fördelning på splines har jag fått veta när jag frågsde på Volvo. Byte av rattstång krävs för att få fast ratten från MY10. Eller en adapter som jag tror inte finns. Jag skulle nog inte rekomendera att kapa och svetsa i rattstången för att få det att passa heller... :shock:
splines finns inte på nyare volvo. vet att det satt på gammla fordar eller bmw. frågade du på volvo "torslanda"eller någon säljare på bilia
haha.. En säljare på Bilia faktiskt... Han sa förvisso "det är annan splines eller infästning på den nya modellen så den nya ratten passar inte på din bil". Eftersom jag gick fordonsplugget för 25 år sedan så var det bara splines som jag tänkte på ;)

Detta var ju dock intressant. Är det inte splines så kanske det är enklare att hitta på någon bra lösning?

Ingen som har bild på hur det ser ut och där man ser skillnaden?

Hjulskifte i skydd av det allt tidigare mörkr[…]

spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.

lite fånigt fel men kul att det löste s[…]