Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 2013xc70
Johanu71 skrev:Har sett flera bilder på XC70 MY14 och jag känner att jag valde rätt som tog en sen MY13. Gillade inte riktigt de blygsamma förändringarna på XC70. Hade hellre sett mer av nya XC60 i fronten. Nya instrumenten ser väl ok ut men de är inget som får mig att ångra mitt val.
Skall bli så skönt att slippa BMW:n. Aldrig mer BMW! eller i och för sig en BMW med x-drive är ju en helt annan sak. Aldrig mer en BMW 2WD
Dessa vintrar har varit förjävliga med 520d. Ingen bra vinterbil i mina ögon utan x-drive.
Tror jeg har lest et sted at de nye instrumentene er tilvalg, og at de "gamle 2013" er standard. Er ikke helt sikker.
av perhall
2013xc70 skrev:
Johanu71 skrev:Har sett flera bilder på XC70 MY14 och jag känner att jag valde rätt som tog en sen MY13. Gillade inte riktigt de blygsamma förändringarna på XC70. Hade hellre sett mer av nya XC60 i fronten. Nya instrumenten ser väl ok ut men de är inget som får mig att ångra mitt val.
Skall bli så skönt att slippa BMW:n. Aldrig mer BMW! eller i och för sig en BMW med x-drive är ju en helt annan sak. Aldrig mer en BMW 2WD
Dessa vintrar har varit förjävliga med 520d. Ingen bra vinterbil i mina ögon utan x-drive.
Tror jeg har lest et sted at de nye instrumentene er tilvalg, og at de "gamle 2013" er standard. Er ikke helt sikker.
Det stämmer! Samma med flera BMW-modeller där det också är tillval, t ex 1-serien, 3-serien och snart 5-serien (minns ej om det är std på 7-serien...)/PH
av vicster
Den "nya" digitala instrumenteringen är tillval (ingår i ett my14-paket) men de gamla watch dials med kromometer-tjofräs-ringar är ett minne blott. Istället får man EN analog mätare med EN svartvit informationstavla i mitten, vilket enl mig är mycket fulare än dagens standard-ringar...
av hjka
Kul att läsa alla förväntansfulla nybilister. Beställde min nya förmånsbil i tisdags, 2 tim innan deadline för MY13 :-). Det blev en V70 Bi-Fuel med Summun, Herrgårdsvagnspaket 2, 3-ekrad ratt, delbart drag och annat trivsamt. Schysst rabatt. Tillverkas med start v 18 och leverans v 23. Kan bli en av de allra sista att tillverkas. Sedan stämmer det att man inte kan ha två förmånsvärden samtidigt för en förmåns-/tjänstebil. Den bil man haft längst i månaden när man byter är den man får betala förmånsvärde på den månaden.

Två frågor till er: Feather Line Aluminium eller Cross Avenue? Dynamic läder eller vanlig? Är de sportigare stolarna skönare?
av swemax
Om deadline har passerats för MY13 kan man ju tycka att dom borde lägga upp MY14 på bygg din bil
av hjka
swemax skrev:Om deadline har passerats för MY13 kan man ju tycka att dom borde lägga upp MY14 på bygg din bil
Jag frågade faktiskt kring det och säljaren visste inte när de skulle ändra appen/hemsidan. De bygger nu för lager för att ha innan MY14 kan levereras var uppgiften. Då kan det funka att ha kvar MY13, eftersom en del funktioner monteras av ÅF.
av Johanu71
Leveransstatus 7 :D

Nu är det nära. Fortf. Leverans v17 dock. Är tre veckor från Gbg. till ÅF normalt? Beaktat att ÅF skall skruva drag, vinge etc.
Användarvisningsbild
av V9097
Johanu71 skrev:Leveransstatus 7 :D

Nu är det nära. Fortf. Leverans v17 dock. Är tre veckor från Gbg. till ÅF normalt? Beaktat att ÅF skall skruva drag, vinge etc.
Hoppas det går fortare än 3 veckor, det beror nog mest på hur fullbelagt ÅF är. Min säger prel leverans v15... det är nästa vecka det :-)

Det skulle vara kul att få se din nya XC70 på bild bredvid Amazonen!
av Johanu71
V9097 skrev:
Johanu71 skrev:Leveransstatus 7 :D

Hoppas det går fortare än 3 veckor, det beror nog mest på hur fullbelagt ÅF är. Min säger prel leverans v15... det är nästa vecka det :-)

Det skulle vara kul att få se din nya XC70 på bild bredvid Amazonen!
Lovar att lägga upp bilder till våren. Amazonen står i vinteride fortf. Men får komma ut så fort det torkat upp framåt maj.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
vicster skrev:Den "nya" digitala instrumenteringen är tillval (ingår i ett my14-paket) men de gamla watch dials med kromometer-tjofräs-ringar är ett minne blott. Istället får man EN analog mätare med EN svartvit informationstavla i mitten, vilket enl mig är mycket fulare än dagens standard-ringar...
Ok, bara en analog mätare kvar. Vilken är det, hastighet eller varvtal?

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]

V90 läggs ner.

Intressant, ska undersökas. Vad söker[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Säger som till andra: Bor du kring Stockholms[…]