Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
poseidon skrev:Men det säger inget, mätare kan skruvas innan första besiktning.
Första besiktning gjordes när den sattes in som taxi. (Nybil). Sedan har den besiktigats varje år så länge den varit taxi. Däremot är jag förvånad att en auktoriserad Volvoåterförsäljare tar in en fd taxi. De brukar "lägga bort" dessa till någon uppköpare, så jag är fullt övertygad att det finns 100%-ig dokumentation över bilens historia.
av perhall
Bra fråga om foto-kvaliteten...

Det här med vad de lägger ut för bilar har väldigt mycket med ort, märke och åf:s storlek att göra. I England och Tyskland lägger de stora åf för premiummärken aldrig ut andra märken till försäljning, mao finns i princip inte en enda Merca, Audi el Lexus till salu hos BMW i centrala London. Andra ytterligheten är väl typ Bilmetro eller Skobes som säljer Nissan Primera 1997 för 12900 och tycker att "det är ju synd att dra iväg den till en annan handlare för 7000 om vi kan få 11000 efter att ha fixat till den". T'änker man på det sättet kan ju en fd taxi funka, jag skulle då mycket hellre köpa en fd volvo-taxi hos en volvo-åf än hos en uppköpare...
PH

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]