Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Larzan skrev:http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... TP9685.pdf
Sid 43?

Precis... men man verkar behöva göra det manuellt genom att vrida om nyckeln i handskfacket.. och det gissar jag att TS inte gjort av misstag. :) Men funktionen i sig kan ju på nått vis ha låst sig och det är därför som inte skuffen går att få upp. Det var bara en tanke, och en grej att utesluta i felsökningen... :idea:
av mattish
Jag höll på med en audi med elektrisk knapp (dvs att du trycker och en elmotor låser upp låset) i helgen som hängt sig i öppet läge. Motorn som drog gjorde det bara ibland och man var tvungen till att hjälpa den åt ett håll när jag tvångskörde den. Men detta fick man testa efter man rivit ner klädseln på luckan.
Försök hitta om det går att nödöppna luckan (från insidan!) på något sätt annars får du lämna in på verkstad som kan hjälpa dig.
av Alvis
Står fortfarande kvar på ruta 1.. Har varit och snackat med proffsen på närmaste volvo verkstad och det verka vara som vanligt att man är förstn i världen som har de bekymret, att dom inte varit med om det tidigare. efter lite snack och förklaring och genom gång på bilen. Så fick jag den känslan att dom inte heller riktigt hade koll på hur dom ska få upp den utan att rent ha sönder nått.. för på dom lät det som att skuffen måste vara i öppet läge för att kunna plocka isär "inredningen" från skuffen för att sen komma åt intressanta delar.. Känns som att de kan bli en dyr historia detta bara för en krånglade skuff...
Användarvisningsbild
av apersson850
Gör väl inte dig gladare, men en kompis hade en bil där en bakdörr låst sig, så den inte gick att öppna varken inifrån eller utifrån. Bilen går inte genom besiktningen om man inte kan öppna alla dörrarna. Han fick fördärva inredningspanelerna i dörren för att kunna komma åt låset. Nu var det en rätt gammal bil, så jag tror han nöjde sig med att fördärva dem på ett någorlunda rakt och fint sätt, och sen silvertejpa ihop eländet, men så vill man förstås inte göra på en nyare bil.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Här är några tips.....

1. Ta en likadan bil som inte gått i baklås. Demontera inredning på denna så du ser exakt var/hur mekansimen ser ut och fungerar i detalj.

2. När du gjort detta kan det ju tex räcka med "titthåls kirurgi", dvs tex pilla in nägot eller göra ett superlitet hål på rätt ställe för att pilla upp din låsta baklucka.
av Ron
Nu har jag inte riktigt fått grepp än om ts har elektronisk eller manuell öppning, men munn lucka havererade för mig(manuell) och jag har ganska bra temprament så det tog nog inte mer än 30 sekunder innan jag var inne skuffen och slet veck inredningen...... där hade en liten sketen vajer hoppat ur sitt läge som jag lätt kunde pilla dit och vipps så fungerade allt igen och jag kunde montera tillbaka inrednungen utan skador... tog nog inte mer än ett par minuter

Mvh robin
av 9070
Hur har det gått? För det kan väl inte vara som så att du fortfarande inte fått nån hjälp?
Förklara gärna vad som var fel, och hur ni lyckades få upp luckan

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]