Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
StringerBell skrev:
VolvoB20 skrev:Är det -1 tar det ca 5 kilometer innan det är varmt o gött inne i bilen om jag har dieselvärmaren av.
... och två ton släp på. :wink:

Fis-körning i stad utan släp, 30-40km/h tar det 17 min att komma upp i full värme i minus fyra, för mig. MED dieselvärmare (och utan 2 ton släp)
Allt beror på hur man kör. En rejäl lång fullgasacc ut på motorvägen genererar nog med värme för att det ska komma i defrostern nästan direkt vi nollan ute.

Sitter man och såsar i en kö tar det evigheter.

Har man 2-ton släpet på räcker värmen från motorn utan dieselvärmare även om det är -18 ute. (Jag har provat)
Användarvisningsbild
av apersson850
VolvoB20 skrev:En rejäl lång fullgasacc ut på motorvägen genererar nog med värme för att det ska komma i defrostern nästan direkt vi nollan ute.
Med kall motor? Skulle jag komma på nåt så korkat är jag antagligen full, och då sitter jag förhoppningsvis på annan plats än bakom ratten.

Hick! :wink:
av lundsbrunn
jag hitta felet på varför jag inte fick någon värme...

alla vatten rör var tomma på vatten. och i vatten behållaren till kylet så var det svart olja!!!
men bilen går hur bra som hälst inga lampor som varnar och den rycker inget...
oljan i morton är helt svart. samma färg som i behållaren.. fattar inte var vattet är?

är det oljekylet???
efter som vore det toppen så skulle den ju rycka mer å gå kast... det gör den inte.
bilen har gått 16000mil
tack i förhand
av Husqyy
Hur ser ni vilken temp bilen har?
Det finns som sagt ingen olje eller kylvätsketempmätare i bilarna.
Vore kul om det fanns något sätt att se tempen på?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
apersson850 skrev:
VolvoB20 skrev:En rejäl lång fullgasacc ut på motorvägen genererar nog med värme för att det ska komma i defrostern nästan direkt vi nollan ute.
Med kall motor? Skulle jag komma på nåt så korkat är jag antagligen full, och då sitter jag förhoppningsvis på annan plats än bakom ratten.

Hick! :wink:
Kall är ju inte motorn, man har ju kört hemifrån och en bit innan man är framme vid motorvägen och kan ge gas.
av lundsbrunn
jag hitta felet på varför jag inte fick någon värme...

alla vatten rör var tomma på vatten. och i vatten behållaren till kylet så var det svart olja!!!
men bilen går hur bra som hälst inga lampor som varnar och den rycker inget...
oljan i morton är helt svart. samma färg som i behållaren.. fattar inte var vattet är?

är det oljekylet???
efter som vore det toppen så skulle den ju rycka mer å gå kast... det gör den inte.

vad tror ni det kan vara fördel?????

bilen har gått 16000mil
tack i förhand
av lundsbrunn
nej.... jag köpte bilen i torsdag...

jag märkte inte det tills jag kännde på slängarna att dom var tomma då titta jag i vatten behållaren då var den prisis full med svart olja..... vad är det för fel?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Men lämna in bilen på verkstad, för bövelen!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]

Självklart är det Beg delar jag letar ef[…]

Gasfjäderbyte Packline

Bakluckefjädrar till Fiat Barchetta verkar fu[…]