Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Av de tillbehör jag har så är ett av de jag uppskattar mest det jag såg minst nytta med innan jag köpte bilen.

Samma som några redan har nämnt. Regnsensorn. Väldigt bekvämt.

Sen kan jag väl hålla med XC90 om att jag aldrig hade velat vara utan mitt polestar heller ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Brainy skrev: Sen kan jag väl hålla med XC90 om att jag aldrig hade velat vara utan mitt polestar heller ;)

Är det rimligt att tro att polestar kommer till D3-motorn? Hur funkar polestar? Är det bara programvara eller sätter man in nått extra? Gör volvoverkstäderna allt jobb?
Lite underligt att det är ingen som har nämnt något om volvos säkerhetssystem som dödavinkelvarnare, autobroms, trötthetsvarnare osv... :roll: Det tycker man att det borde vara mest uppskattat av all utrustning som volvoägare.
Användarvisningsbild
av MartinS
jpennerb skrev:Lite underligt att det är ingen som har nämnt något om volvos säkerhetssystem som dödavinkelvarnare, autobroms, trötthetsvarnare osv... :roll: Det tycker man att det borde vara mest uppskattat av all utrustning som volvoägare.
Säkerhetsystem är naturligtvis viktigt och bra, men det är nog sällan sådant som man uppskattar fören det verkligen räddat dig från något hemskt. Lane Departure Warning tycker jag är bra, Driver Alert System värdelöst, BLIS sådär, Autobroms och City Safety har jag aldrig behövt ännu.

Jag skulle mest troligt inte köpa en Volvo utan dessa system, men det är inget "favorit-tillbehör" i den bemärkelsen.

/Martin
av Halvmas
Parkeringshjälpen fram har nog räddat mig ett par gånger. Låga betongsuggor är inte alltid lätta att komma ihåg när man inte ser dem på parkeringsplatsen efter en runda i köpcentret samtidigt som ungarna är trötta och vill hem fort och platsen framför en är ledig så man enkelt kan köra ut istället för att behöva backa :wink: .
av dst02
kantarell skrev:Diesel-pannan, el-backluckan, kylan i framstolarna, NBB-ljusen, glasbehandlingen (gjort en xtra på alla rutor runt om) och automaten.

Automat har jag nu å de va ett krav som jag 500 mil senare inte ångrar en sekund, glasbehandling gjorde jag på min nuvarande bil å de e grymt bra de också, wrg glasen gav helt klart mersmak.
av Droopy
MartinS skrev:
jpennerb skrev:Lite underligt att det är ingen som har nämnt något om volvos säkerhetssystem som dödavinkelvarnare, autobroms, trötthetsvarnare osv... :roll: Det tycker man att det borde vara mest uppskattat av all utrustning som volvoägare.
Säkerhetsystem är naturligtvis viktigt och bra, men det är nog sällan sådant som man uppskattar fören det verkligen räddat dig från något hemskt. Lane Departure Warning tycker jag är bra, Driver Alert System värdelöst, BLIS sådär, Autobroms och City Safety har jag aldrig behövt ännu.

Jag skulle mest troligt inte köpa en Volvo utan dessa system, men det är inget "favorit-tillbehör" i den bemärkelsen.

/Martin
Själv hade jag inte en tanke på det paketet då jag vet att jag skulle irritera mig enormt på allt pling och bling.
Men funktionerna kan säkert vara bra i vissa situationer, dok inget jag skulle betala extra för.
Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?

Felet löst, beskrivning i första inl&aum[…]

V90 läggs ner.

På "bygg-sidan" kostar Passat T[…]