Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andis
Det var olika vall.

Håller med alla här totalt olika bilar.

Men för mig hade det blivit xc70 i det valet.

Högre markfrigång kör ofta på vägar med många gupp = skönt att slippa känna oro att ta i stup i ett.

5 cyl är alltid lite roligare än 4 à du får inte in en D5 i budgeten?

Men inget fel på en Audi heller. Jätte fina bilar det med.

Lycka till med valet
Med vänlig hälsning,
Andis
av perhall
Trevlig ton här, nästan som tyska bmw-treff. På autopower är det ingen som skriver med vänlig hälsning utan snarare åt andra hållet...
Bästa hälsningar
Per Hall
Användarvisningsbild
av V9097
En inte helt oviktig detalj tycker jag är instumenteringen. Jag stör mig lite på att Audi har varvräknare och hastighetsmätare långt isär. Här är Volvon bättre, och BMW ligger ytterligare ett steg framför med riktigt snygga och tydliga mätare.

Jag stör mig också på den osnygga integrationen av displayen i A6. Första gångerna är det coolt när den viks upp ur panelen, men Volvos och BMWs lösningar med en fast skärm vinner i längden.

Lycka till med ditt val. Du har alla förutsättningar att bli nöjd, då alla tre bilar är fina.
av Eirike93
Andis skrev:Högre markfrigång kör ofta på vägar med många gupp = skönt att slippa känna oro att ta i stup i ett.

Högre markfrigång hade jag också prioriterat, beroende på vart man bor då såklart!

D3/4 är 5-cylindriga, men dom är på 2l
D5 är på 2,4 :)
D5 skulle jag också valt, iaf om du har AWD och XC, riktigt trevlig motor som ändå går ganska bra :)
av vicgbg
Eirike93 skrev:
Andis skrev:Högre markfrigång kör ofta på vägar med många gupp = skönt att slippa känna oro att ta i stup i ett.

Högre markfrigång hade jag också prioriterat, beroende på vart man bor då såklart!

D3/4 är 5-cylindriga, men dom är på 2l
D5 är på 2,4 :)
D5 skulle jag också valt, iaf om du har AWD och XC, riktigt trevlig motor som ändå går ganska bra :)
D4 AWD är samma motor som D5, alltså på 2,4l, till skillnad mot en D4 FWD.
Jag är mkt nöjd med min bil, väntar bara på lite snö!
av Amli
Det bästa är så klart att låna hem respektive bil och se vad som fungerar bäst för en själv. Jag själv valde t ex en XC70 D5 AWD före en Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro trots att jag egentligen hellre ville ha A6:an.
av loyd
idagsläget hadde jag valt både A6 eller BMW 5 serie före Volvo V70 ,
är GRYMMT besviken på kvalitet, säteskomfort med mera på min
V70 2,4D-10 ( köptes ny och har nu gått ca 4300 mil )
V90 läggs ner.

Men ökade gjorde den väl inte heller set[…]

Att tanka en dieselbil motsvarar en laddeffekt so[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste oljeb[…]

Köpråd, årsmodell 2020-2023

Sensus startar om varje gång du stäng[…]