Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Även om garantin går ut så torde maskinskadeförsäkringen täcka många av de eventuella problem som dyker upp i närtid.

När garantin på min förra Volvo gick ut gjorde jag ingenting. Och den fungerade i 5 år till. Garantin går ut till sommaren på den jag har nu kommer jag bara att åtgärda de fel jag märker -- om jag märker några.

Kommer något sedan så har jag i alla fall grundplåten till självrisken eftersom jag inte betalar för någon förebyggande diagnos.
Nu är service gjord och ljuden är borta. Min personliga servicetekniker fixade mina små anmärkningar + några andra saker som det kan bli fel på "för säkerhets skull" när jag ändå håller på med bilen, som han sa.
-Smörjning dörrlås enl. tj26876
-Tätninglist dörr 1 sida insmörjning tj 16308 Insmörjningsmedlet kostar nästan 600:- för en liten flaska. Räcker med 1 insmörjning för bilens livslängd, tydligen.
-Sidobackspegel justering enl tj22395 tätade bl.a. ett hål med butyltejp +något mer, så att vindbrus minskar
-Felsökning av dörrar/luckor: h6 Denna var nog injustering av förardörren för att minska ljudbruset
-Låsbygel uppsmörjning enl tj18838
Mycket nöjd med Bilias service, hoppas att det fortsätter så.

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?