- mån 01 okt 2012, 13:51
Vilken besserwisserstil du lyckas klämma till med! Vad är meningen med detta!? Retorisk fråga, svara inte.
Det gick från ett urladdat batteri till det här... :shock:
AndS skrev:Men seriöst vad pysslar du nu med. Är det såhär du brukar hjälpa till i trådarna när folk inte har kunskap i ämnet!?Kryss70 skrev:Förtydligar händelseförloppet en gång till.Jag tror faktiskt att du driver med oss??????
Jag är ute och kör, stannar en kort stund på tomgång med parkeringsljuset på, åker vidare och kommer hem parkerar bilen, glömmer/missar att ställa om reglaget från parkeringsljus till halvljus - bilen står med parkeringsljuset igång i två dagar medan jag gör annat.
Så, det är nytt batteri som gäller trots alla bra tankar om att försöka räddningssladda originalbatteriet.
Det har ju nu gått totalt 6 dagar utan att jag kunnat göra något åt det gamla batteriet, med forumskrivande och allt möjligt.
SÅ, frågan är:
Kan jag slänga i ett 85Ah 800A utan att det riskerar underladdning med 150A generator :?:
En laddare av rekommenderad version kostar ju mer eller lika mycket som ett nytt batteri, vilket ändå inte garanterar att det urladdade batteriet klarar sig. Dessutom står jag utan bil i ca en vecka till ovanpå det för att låta batteriet ladda korrekt.
Har också bestämt mig för en batteriladdar-historia monterad tillsammans med bensinwebasto (snart när ekonomin tillåter)
En sådan lösning kräver ju ändå ett batteri av bättre typ, med kräm så det räcker och blir över. 85Ah gott nog?
Förutsatt att generatorn hänger med i svängarna
Du har inte gjort något laddningsförsök och tror att batteriet är kört efter endast 6 dagar urladdning, dessutom hänvisar du till att bl.a. forumskrivandet tagit din tid för att kunna göra något åt batteriet. Och sedan frågar du om generatorn skulle underladda med ett marginellt större batteri!!!
Vilken besserwisserstil du lyckas klämma till med! Vad är meningen med detta!? Retorisk fråga, svara inte.
Det gick från ett urladdat batteri till det här... :shock: