Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av akterspegel
Visst är det så att jag blir upprörd men det är för att varje sak dom gör hissar dom till skyarna och jämställer med gud och de flesta håller med om att produkterna är gudagåvor utan att ifrågasätta dom.

Funkar inte micro-USB till surfplattan, använd då någon annan USB-kontakt, det fungerar ju för resten av världen och då blir man också kompatibel med resten av världen.

det känns fel att man måste använda specialkontakter, adaptrar och program för att kunna använda prylen, det känns bakåtsträvande tycker jag men det är min åsikt.
av IamEsse
akterspegel skrev:Visst är det så att jag blir upprörd men det är för att varje sak dom gör hissar dom till skyarna och jämställer med gud och de flesta håller med om att produkterna är gudagåvor utan att ifrågasätta dom.

Funkar inte micro-USB till surfplattan, använd då någon annan USB-kontakt, det fungerar ju för resten av världen och då blir man också kompatibel med resten av världen.

det känns fel att man måste använda specialkontakter, adaptrar och program för att kunna använda prylen, det känns bakåtsträvande tycker jag men det är min åsikt.
Micro-USB har inte tillräckligt många volt för att ladda batterierna i Retina-plattorna, den har inte heller stöd för video ut på ett bra sätt, och det är väldigt smidigt att slippa hålla på att byta håll på kontakten i tid och otid. Det kommer du inte i från.

Skulle de använda en annan USB-kontakt (den så kallade skrivarkontakten) hade det ju inte varit standard (och dessutom är den tjockare än själva iPaden).

Rent generellt, hade Apple gjort som alla andra hade de varit en konkurs PC-tillverkare för längesedan.

Och det är ingen här som höjt dem till skyarna - och det är ingen på Allt om Mac som gör det heller - jag borde veta, det är min sajt, det är jag som skrivit artikeln. Vi kritiserar Apple när de förtjänar att kritiseras och vi skriver positivt när de förtjänar det. Svårare än så är det inte.

Med det sagt så önskar jag att vi går tillbaka till ämnet huruvida den fungerar eller inte - jag kan konstatera att Lightningkontakten INTE fungerar på V70 utan Sensus - den laddar men den kan inte läsa från iPhonen - skall testa med en 30-pinsadaptor ikväll.
av IamEsse
Tartryffel skrev:
IamEsse skrev: Micro-USB har inte tillräckligt många volt för att ladda batterierna i Retina-plattorna
Intressant. Hur många volt har Micro-USB då?
9w - iPad 4 kör med 12watts-laddare, de tidigare hade 10w.

vänligen
/P
av Tartryffel
IamEsse skrev:
Tartryffel skrev:
IamEsse skrev: Micro-USB har inte tillräckligt många volt för att ladda batterierna i Retina-plattorna
Intressant. Hur många volt har Micro-USB då?
9w - iPad 4 kör med 12watts-laddare, de tidigare hade 10w.

vänligen
/P
1. Volt (V) och watt (W ) är verkligen inte samma sak.
2. Det är direkt felaktigt att påstå att micro-USB är knutet till 9 W. Det finns USB-laddare som lämnar 2.5 W och det finns USB-laddare som lämnar 10 W.
3. Eftersom du blandar enheter hej vilt så är det på plats med lite fakta. Även en svag laddare klarar att ladda ett stort batteri, dock långsammare. Därmed är det direkt felaktigt att påstå att micro-USB inte klarar att ladda en enhet med retinaskärm.
av stefan.li
Med det sagt så önskar jag att vi går tillbaka till ämnet huruvida den fungerar eller inte - jag kan konstatera att Lightningkontakten INTE fungerar på V70 utan Sensus - den laddar men den kan inte läsa från iPhonen - skall testa med en 30-pinsadaptor ikväll.
Hej det fungerar fint för mig, jag har inte heller Sensus. Se till att ditt "ipod" bibliotek inte tomt då får du bara felmeddelandet att usb oläsbar.

Måste bara tillägga att anledningen bakom 30pins kontakten och lightning kontakten är genial rent affärsmässigt. Anledningen är att det ska finnas en massa tillbehör som endast fungerar med apples produkter. Så att man mer eller mindre är tvingad att stanna kvar i Apple världen och för gör man inte det så kommer man inte att kunna använda sina högtalare och så vidare.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Varför räcker inte aux-in för iphone? Man kan ju navigera, musik osv, direkt på iphone's display. Är inte det, det enklaste?
av IamEsse
Tartryffel skrev:
1. Volt (V) och watt (W ) är verkligen inte samma sak.
2. Det är direkt felaktigt att påstå att micro-USB är knutet till 9 W. Det finns USB-laddare som lämnar 2.5 W och det finns USB-laddare som lämnar 10 W.
3. Eftersom du blandar enheter hej vilt så är det på plats med lite fakta. Även en svag laddare klarar att ladda ett stort batteri, dock långsammare. Därmed är det direkt felaktigt att påstå att micro-USB inte klarar att ladda en enhet med retinaskärm.
1. Helt rätt - menade watt och inte volt.
2. Att USB-laddarna kan leverera mer är ju helt ointressant - Apples laddare är USB-laddare de också men själva MicroUSB är 9w max. (Läs mer här: http://techpinions.com/why-apple-couldn ... ging/10212)
3. Det är i sig korrekt - men det skulle inte fungera i praktiken då det skulle ta alldeles för lång tid - men framförallt så orkar den inte hålla igång iPaden om den används samtidigt som laddaren är i.

Hade Apple valt MicroUSB så hade iPad 3 och 4 inte gått att använda längre. På vilket sätt är det ett alternativ?
MicroUSB är även för tjockt för iPod Touch och iPod mini - och det är bara till laddarna sedan skulle vi behöva ha olika sladdar för HDMI (och HDMI till VGA-adapter om man behövde koppla in i projektor).

Man hade alltså hamnat i en situation med flera olika Apple-sladdar och kablar - till vilken nytta? Jag förstår fortfarande inte varför Apple skulle valt ett alternativ som är sämre för sig själva och för konsumenterna.
Senast redigerad av 1 IamEsse, redigerad totalt 0 gånger.
av IamEsse
StringerBell skrev:Varför räcker inte aux-in för iphone? Man kan ju navigera, musik osv, direkt på iphone's display. Är inte det, det enklaste?
Nej det är trafikfarligt :)
Användarvisningsbild
av StringerBell
IamEsse skrev:
StringerBell skrev:Varför räcker inte aux-in för iphone? Man kan ju navigera, musik osv, direkt på iphone's display. Är inte det, det enklaste?
Nej det är trafikfarligt :)
Hur mycket mer kan du sköta genom rattknappar?
V90 läggs ner.

Men ökade gjorde den väl inte heller set[…]

Att tanka en dieselbil motsvarar en laddeffekt so[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste oljeb[…]

Köpråd, årsmodell 2020-2023

Sensus startar om varje gång du stäng[…]