Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har ju haft en XC70 D5 -06 tidiagre och den tog kanske 0,8-0,9l/mil...den här V70II D5 AWD -11 ligger nog på 0,65-0,8 beroende på hur man kör och vilken årstid det är......så då kanske det inte har hänt så mkt i praktiken till MY12 och MY13?

Är då inte speciellt missnöjd med den förbrukning jag har men man vill ju alltid ha mindre.....i tanken så saknar jag ju XC som var lite högre....sen får man mkt stensprut och sånt skit på underdelen av V70......är ju lite sugen på en XC ...har nog inte råd med en ny .....men vad är vettigt att kolla efter för MY? Vill nog inte ha äldre än MY11. Vill ju inte ha för gammal....vilket år är vettigast och ska man ha manuell eller automat? Båda har ju sina fördelar....

Mvh!!
Stänkskydd på din V70, kanske? Tar väl hand om en del av sprutet.
Hur du kör lär ha mycket större betydelse för förbrukningen än någon årsmodell hit eller dit.
Ja jag ångrar mig idag att jag inte satte dit stänkskydd...är ju dags att tänka på det när den har gått 4000 mil....:-)

Vi får se...suktar ju lite efter en XC......undrar lite vad som skiljer tex mellan MY10, MY11 och MY12.....stora skillnader eller bara smågrejer tro?
Hej!

Nu har de en XC70 D5 AWD summum M12. 369kkr ska de ha. Undas vad man får betala mellan mot min V70 D5 AWD sumum -11? Klarar man sig med 70 tusen mellan? Kanppast...blir nog 80-90 mellan....Undra lite vad det skiljer mellan en XC och V i nypris.....ska väl vara ungefär den skilladen + en årsmodell man betalar?

Vad tror ni man får ge mellan?

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]