- sön 09 sep 2012, 22:49
Subaru Legacy/Outback eller en Honda Accord...det är kvalitetsbilar det.
Subaru med 4-hjulsdrift men trist extrautrustning, Honda med en j-kla massa utrustning.
Bägge betydligt hållbarare än de flesta andra märken.
Iofs inget fel på Volvo, men när du räknar upp diverse märken (länder) och missar de bästa så undrade jag lite... Saab och Subaru hade ju t.o.m lite gemensamt förr.
hoberg skrev:Varför? Tja, Saab är ju tyvärr dött. Jag har haft tre 9-5or, alla kanon. De är snygga, sköna och fruar älskar dem. Nu är det som det är och det gäller att göra sig av med dem i tid. Reservdelsstrul finns redan nu.Host...varför inte japanskt eller koreanskt?
Alternativ då? Tyskarna försvinner p g a pris och lite tråkighet, även om jag är barnsligt förtjust i Mercedes. Ford - glöm det. Fransoser är charmiga men faller på sin egen orimlighet. Etc etc. Kvar blir då volvo och där finns då XC70 som just nu känns prisvärd, är fulsnygg, bra andrahandsvärd och framförallt är grym svenssonbil i dåligt väder. Verkstäder runt om i landet dessutom.
Kul med ett levande forum också en pytteliten anledning
Subaru Legacy/Outback eller en Honda Accord...det är kvalitetsbilar det.
Subaru med 4-hjulsdrift men trist extrautrustning, Honda med en j-kla massa utrustning.
Bägge betydligt hållbarare än de flesta andra märken.
Iofs inget fel på Volvo, men när du räknar upp diverse märken (länder) och missar de bästa så undrade jag lite... Saab och Subaru hade ju t.o.m lite gemensamt förr.