Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

20-23 grader? Sitter ni i kalsonger eller? :shock: Kör med 18 grader på vintern och och 21 grader på sommaren. Många vänner kör med 23 grader på vintern med jacka, då somnar man tills sist! :lol:
jpennerb skrev:20-23 grader? Sitter ni i kalsonger eller? :shock: Kör med 18 grader på vintern och och 21 grader på sommaren. Många vänner kör med 23 grader på vintern med jacka, då somnar man tills sist! :lol:
Ja va f-n man får ju inte plats om man måste ha skoteroverallen på sig, UNDER rymddräkten....

;)

/Martin
apersson850 skrev: Stolvärmen är däremot alltid som man lämnade den när man körde senast.
Vilket är märkligt korkat att detta inte längre går att välja hur man vill ha det
Värmen alltid på - eller återställd till Av då man stängt av bilen
MartinS skrev:
Variosboy skrev:I min -09 kunde man ju ställa in (i tre olika nivåer om jag minns rätt) hur mycket fläkten skulle kompensera vid skillnader i temperatur.
Borde väl vara samma sak nu kan man ju tycka även med Sensus?
Det du ställer in där är väl hur hårt den skall jobba för att uppnå rätt temp, alltså hur mycket fläkten får låta/blåsa. Det är i allafall så jag upplevt skillnaden mellan de olika lägena. Det har alltså inget med solkompensation att göra. Eller är jag fel ute?

/Martin
Om jag fattar instruktionerna rätt när det gäller menyn för fläkthastigheten, s å är det grundhastigheten man justerar. Alltså hur snabbt fläkten skall köra när det är rätt temperarur i kupén, bara för att byta ut luften inte för att kompensera temperaturförändringar.
Hur det är med Sensus vet jag inte men Volvo brukar väl vara väldigt duktiga på klimatanläggningar rent generellt, andra bilars klimatanläggningar upplever jag som betydligt sämre.
jpennerb skrev:20-23 grader? Sitter ni i kalsonger eller? :shock: Kör med 18 grader på vintern och och 21 grader på sommaren. Många vänner kör med 23 grader på vintern med jacka, då somnar man tills sist! :lol:
Ahh, en till som har förstått att det är skillnaden mellan inne och ute som avgör komforten :-)-)
boston00 skrev:En dum fråga kanske, men det är ju 2 klimatzoner, jag ändrar bara min sida och tycker det funkar bra, varför bryr ni er om att ändra båda sidorna.
Själv har jag aldrig förstått vitsen med 2 zoner i en bilkupe, det blir ju lixom ingen vägg mellan mig och passageraren och blåser det iskallt på HS och jag själv vill ha svinvarmt så blir jag ju tvungen att ratta på det andra vredet ochså, det är oundvikligt.

Frun vill ofta ha iskall blås i ansiktet sommartid och jag själv får nackspärr nästan direkt då det drar från den sidan, så jag tycker då inte det där med 2 zoner fungerar överhuvudtaget.

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]