Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Ev. en lös GPS med separat antenn, som man tejpar uppe i ovankanten av rutan, om det nu till äventyrs finns värmerefleketerande metallfilm i den.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
MrMupp skrev:Ok, ingen GPS de närmaste 3 åren då alltså.
Jag har kört Ericsson, HTC, Magellan, Navigon, 10 tums läsplatta med GPS och dessutom BroBizz i min XC70 MY13 och MY10 utan några som helst problem. De låser på signalen omdelbums.... Låter som dui telefon är kass, eftersom du inte har köpt till "framruta i metall". Det ser du väl förresten, den har ju en annan nyans.

Dessutom har ju alla "metallrutor" jag har sett ett hål där man kan placera GPS eller BroBizzen. Så det ska inte vara något problem.
av MrMupp
VolvoB20 skrev:
MrMupp skrev:Ok, ingen GPS de närmaste 3 åren då alltså.
Jag har kört Ericsson, HTC, Magellan, Navigon, 10 tums läsplatta med GPS och dessutom BroBizz i min XC70 MY13 och MY10 utan några som helst problem. De låser på signalen omdelbums.... Låter som dui telefon är kass, eftersom du inte har köpt till "framruta i metall". Det ser du väl förresten, den har ju en annan nyans.

Dessutom har ju alla "metallrutor" jag har sett ett hål där man kan placera GPS eller BroBizzen. Så det ska inte vara något problem.
Ok, det kanske bara var något tillfälligt fel. Jag får testa mera. Hoppas det!
Xperia P är det.
av Steff 99
Momentum skrev:
MrMupp skrev:Jädra skit, jag beställde bilen i juni. Fick den 1 aug. Under den tiden har Dynamic Edition sjunkit 30.000 och nu slänger de med High Tech paket för 23 400.

Man är alltid torsk när man har med bilhandlare att göra. Tack för den Upplands Motor.

Plus att skiten inte startade när jag fick den, vilket varken fabrik, leveransavdelning, säljaren eller servicemupparna fattade. Man fick stå på sig, då hittade de att en sensor saknades helt på kopplingspedalen. Amatörer!
Javisst är det bra, det är inte Upplands Motor du ska tacka, utan Volvo
Jag missade att få till en XC70 AWD D4 med två veckor, tackar också så mycket det går, att känna sig lurad är alltid en bra grund för fortsatta relationer......
Kampanjer startar på ett datum, tyvärr så kommer en del kunder att vara på felsida, men tyvärr så kommer det alltid att inträffa...
Även när det gäller att beställa rätt options till bilen , ligger det en stor del på att kunden beställer det hen vill ha, självklart så har även säljaren en roll att se till att kunden beställer så mycket extra det går....men det är en balansgång, oftast upplever kunden att man blir pådyvlad det som är onödigt
Om nu Upplandsmotor är ensamt skyldiga håller jag inte med om, som kund bör man nog ha klart för sig vad man köper och man får själv leva och åka med en bil som inte uppfyller ens krav om man inte tar reda på rätt info och fakta innan beställningen skrivs på.
av MrMupp
Steff 99 skrev:Kampanjer startar på ett datum, tyvärr så kommer en del kunder att vara på felsida, men tyvärr så kommer det alltid att inträffa...
Även när det gäller att beställa rätt options till bilen , ligger det en stor del på att kunden beställer det hen vill ha, självklart så har även säljaren en roll att se till att kunden beställer så mycket extra det går....men det är en balansgång, oftast upplever kunden att man blir pådyvlad det som är onödigt
Om nu Upplandsmotor är ensamt skyldiga håller jag inte med om, som kund bör man nog ha klart för sig vad man köper och man får själv leva och åka med en bil som inte uppfyller ens krav om man inte tar reda på rätt info och fakta innan beställningen skrivs på.
Instämmer i det mesta. Just i detta fall var DE redan på kampanj, men nu sänker man alltså 30 till.

Sen att telefon-GPS inte fungerar i nya V70 kanske de borde känt till? Men samtidigt kände de inte ens till hur man startar motorn, så man kanske inte ska vänta sig för mycket...

Exakt samma telefon fungerade i min förra 9-5 från 2007, så något lurt är det. Jag får testa litet mer, men just nu är jag torsk på navigeringen.
av pergrein
Att dom sänker 30000kr till är det på lager bilar eller dom man beställer?

Prova någon annan mobil. Om du får kontakt ute och går in i bilen och sätter mobilen på ins.brädan tappar den GPS-signalen då? Som jag skrev tidigare har du VOC eller RTI.prep så kan du montera RTI dock så blir det mycket dyrt...

Mvh
Per
av MrMupp
pergrein skrev:Att dom sänker 30000kr till är det på lager bilar eller dom man beställer?

Prova någon annan mobil. Om du får kontakt ute och går in i bilen och sätter mobilen på ins.brädan tappar den GPS-signalen då? Som jag skrev tidigare har du VOC eller RTI.prep så kan du montera RTI dock så blir det mycket dyrt...

Mvh
Per
Osäker på vad det är för bilar. Här är annonsen i alla fall. D4 DE för under 300 nu. http://upplandsmotor.se/Bilar/Vara-annonser/Volvo2/
Och hightech för 23 900 istället för 34 500. Dvs bil och hightech nu billigare än enbart bil i juni då DE-kampanjen gav typ 30 000 i rabatt. Händerna mot väggen och smärta i baken...

Jo jag får testa annan mobil. Ska prova att hålla ut min genom öppet fönster. Funkar den inte då är det mobilen det är fel på. Det som det skulle kunna vara är att något i bilens elektronik sänder ut högfrekventa störningar. Det finns ju en del elprylar i bilen onekligen. Men den fungerade klockrent i Saaben fram till 31 juli som sagt.
Senast redigerad av 3 MrMupp, redigerad totalt 0 gång.
av S80V8AWD
"att telefon-GPS inte fungerar i nya V70" är väl lite och ta i. Jag har testat upp mot ett tiotal olika telefoner i både S80 MY07 och MY12 och alla har funkat klockrent även då de har "kallstartats" samt haft A-GPS inaktiverad.

Så det känns som det borde vara mobilen som är boven i dramat. Om du har rootat kan du ladda hem "fasterfix" från market och troligtvis få en noterbar boost av tiden det tar att låsa de satelliterna som krävs.
av MrMupp
Lagen om alltings punschighet, nu fungerade GPS:n såklart på vägen hem. Vete fasiken vad jag pillrat på, men den låste direkt position.

Ok jag är idioten!

Nu återstår bara att hitta en bra hållare för luren. Det jag noterade var att blåtandskopplingen kickar in för ljudet, så man får välja antingen radio eller söta-damen som säger "om 100 meter sväng av höger".

När jag ändå fipplade runt kunde jag konstatera att dels fungerade spotify via blåtandsstreaming och dessutom kunde man byta låt med rattens, fram/bak. Det jag saknade som Saaben hade var individuella ljudinställningar per enhet. Både volym och sound skiljer sig åt en del mellan radio, cd och streming.

Nåväl så långt allt väl. Var sätter ni era mobiler i V70:orna? Vore snyggt med en fast installation och dold kabeldragning.
av JimmyK
MrMupp skrev:Lagen om alltings punschighet, nu fungerade GPS:n såklart på vägen hem. Vete fasiken vad jag pillrat på, men den låste direkt position.

Ok jag är idioten!

Nu återstår bara att hitta en bra hållare för luren. Det jag noterade var att blåtandskopplingen kickar in för ljudet, så man får välja antingen radio eller söta-damen som säger "om 100 meter sväng av höger".

När jag ändå fipplade runt kunde jag konstatera att dels fungerade spotify via blåtandsstreaming och dessutom kunde man byta låt med rattens, fram/bak. Det jag saknade som Saaben hade var individuella ljudinställningar per enhet. Både volym och sound skiljer sig åt en del mellan radio, cd och streming.

Nåväl så långt allt väl. Var sätter ni era mobiler i V70:orna? Vore snyggt med en fast installation och dold kabeldragning.
Ljudvolym för respektive källa kan du ställa in individuellt i tre steg.
B230F går fett

Kolla här om det hjälper 1-2-1 = Luftm[…]

Byte huvudbromscylinder

..Håller tummarna för att det reparer[…]

30% etanol höjer definitiv förbrukningen[…]

Dina frågor kan du också pröva […]