Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Jag tog sånt som D5, automat, delbar dragkrok, automatisk nivåreglering och backkamera för att jag ofta drar något bakom bilen, och då ville jag ha en så bra dragbil som möjligt.
Att det sen kostar mer... Senaste gången jag köpte ny bil var för 18 år sedan. Nått ska man unna sig.
av Mccartney
ansjo skrev:
rottisrobban skrev:Beställde min första nya bil häromdagen så nu går man i väntans tider....

Blev en XC70 D4 Dynamic Edition med High-Tech paket, 5 tonade rutor + dragkrok.

Någon här som har denna bil? Är ni nöjda? Kan knappt bärja mig, men det var snabb leveranstid drygt 1 månad bara!!

//Robban
Trevligt, är själv inne på den banan nu och ska lämna min nuvarande XC70 på värdering i morgon. Är det momentumpaketet du har beställt med? Priset vi har fått skiljer en del...till din fördel. Om din inte är FWD?

Hur är 3,2 att köra? Hade kunnat tänkt mig en sådan som Andra bil:)
av ansjo
Klart den skönaste bilen jag haft, och jag kommer att sakna vad som är under huven. Att alla som åker med berömmer den för att vara en väldigt skön bil att åka med gör inte saken sämre :D !
av Mccartney
ansjo skrev:Klart den skönaste bilen jag haft, och jag kommer att sakna vad som är under huven. Att alla som åker med berömmer den för att vara en väldigt skön bil att åka med gör inte saken sämre :D !
Hur känns motorn? Bra drag?

Dem står lågt i pris med tanke på vad man får:)
av ansjo
Farsan har en S80 T6 -09 som jag provat och så himla stor skillnad tycker jag inte det är. Det är ett gott vrid i bilen och du är oftas först iväg från rödljusen :twisted: . Att den drar en del i stadskörning är ingen nyhet, men på motorväg är det inga problem att ligga under litern. Som du säger får du väldigt mycket bil för pengarna, jag som säljer har tappat ganska mycket de senaste två åren....
av dissonans
3.2 tycker jag är en riktig tråkmotor, milsvid skillnad mot T6. Dessutom dricker 3.2 minst lika mycket (om inte mer), så jag ser ingen anledning till att köpa en 3.2 istället för en T6 (kanske om man absolut inte vill ha AWD).
Det här är vad jag tycker, jag säger inte att ni som älskar 3.2an har fel. Smak och tycke är upp till var och en..
av Mccartney
dissonans skrev:3.2 tycker jag är en riktig tråkmotor, milsvid skillnad mot T6. Dessutom dricker 3.2 minst lika mycket (om inte mer), så jag ser ingen anledning till att köpa en 3.2 istället för en T6 (kanske om man absolut inte vill ha AWD).
Det här är vad jag tycker, jag säger inte att ni som älskar 3.2an har fel. Smak och tycke är upp till var och en..
Måste väl skilj en hel del i försäkringskostnad till 3.2 fördel jämfört med en T6:)
av dissonans
Mycket intressant fråga, så jag räknade ut skillnad mellan min T6 och en 3.2. 3.2 är indeed billigare, hela 122 riksdaler per månad för min del. Det ändrar inte direkt mina åsikter om att T6 är billigare och oändligt mycket roligare :)
av ansjo
Oavsett vilket så är dessa båda motorer klart sköna att köra, och som andrahandsvärdet utvecklat sig får man väldigt mycket bil för pengarna :D .

Tillbaka till ursprungsfrågan kanske :wink: ?
Användarvisningsbild
av paso
Jag var bara tvungen att avboka den V60 D4 AWD R-design jag beställt som tjänstebil och boka mig för en XC70 D4 AWD DE aut med High tech, Driver Support, Hgv-paket och drag.
Kände efter en tur i på dåliga vägar med min nuvarande V70 D3 R-design att ett omval var nödvändigt. :???: :???:

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]