Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tycker "originalvingen" på XC70 är perfekt i storlek. Det är ju redan en "läpp" i bakluckans överkant där bla spolaren är monterad.

Varför ska man motera en ytterligare helikopterplatta bak på taket på en skogstraktor?
VolvoB20 skrev:Jag tycker "originalvingen" på XC70 är perfekt i storlek. Det är ju redan en "läpp" i bakluckans överkant där bla spolaren är monterad.

Varför ska man motera en ytterligare helikopterplatta bak på taket på en skogstraktor?
Det är perfekt ifall man kör Haldex Gen 5 i skogen och inväntar helikopterburen räddningsstyrka ;-)

/Martin
Guligan skrev:
apersson850 skrev:Vingen tycker jag ser gräslig ut, men jag har hört efter det att jag beställde min bil att vingen håller bilens bakända renare. Hade jag insett det hade jag nog köpt den också.
Jag tror också skillnaden är marginell. Däremot så kan man glömma att få bakändan ren om man automattvättar en V70/XC70 med vinge.
Jag tvättar min V70 med vinge i en automatisktvätt/Preem med prima resultat!
Men det är ett normtvätt! Inget polskt.
MartinS skrev:
VolvoB20 skrev:Jag tycker "originalvingen" på XC70 är perfekt i storlek. Det är ju redan en "läpp" i bakluckans överkant där bla spolaren är monterad.

Det är perfekt ifall man kör Haldex Gen 5 i skogen och inväntar helikopterburen räddningsstyrka ;-)

/Martin
:-)-)
MartinS skrev:

/Martin
:D :-)-)
MartinS skrev:

/Martin
Haha, :-)-)
Jag fick min vinge monterad i veckan och tycker att det blev bra. Men nu har jag kört den utan vinge hela semestern och vant mig vid utseendet utan vingen så det känns lite konstigt nu när helikopterplattan sitter där... :wink:
V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]