Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Maximilian
Detta är en Kinetic klädsel du visar bild på. Momentum har Vittinge med läder och räfflad tygklädsel, bilden visar en mörk Dalarö.
Tidiga Momentum bilar hade denna klädsel, så reklamera din. 48 månaders GW, och båda sitsarna byts.
av InSipiD
Maximilian skrev:Detta är en Kinetic klädsel du visar bild på. Momentum har Vittinge med läder och räfflad tygklädsel, bilden visar en mörk Dalarö.
Tidiga Momentum bilar hade denna klädsel, så reklamera din. 48 månaders GW, och båda sitsarna byts.
På så vis! Hmm ja, bilen har iaf Momentumutrustning och lite annat smått och gott i övrigt.
Har också D5an på 205hk vilket verkar lite ovanligt för 2009?
av S40sport
Hej,
Ska lämna in bilen imorgon för klädsel byte på UM i Akalla, byter de bara sittdynan?
Det säger de på UM, är det så på era bilar också eller fick ni ny klädsel på hela sätet.
av nystrom
S40sport skrev:Hej,
Ska lämna in bilen imorgon för klädsel byte på UM i Akalla, byter de bara sittdynan?
Det säger de på UM, är det så på era bilar också eller fick ni ny klädsel på hela sätet.
Jag fick min klädsel bytt för 2 veckor sen och de var båda sittdynorna som blev bytt. De var dock inget fel på ryggstödet men jag tror de bara byter ut sittdynorna...Min är en tidig -08 så än är de inte för sent för folk att få de på garantin...
Användarvisningsbild
av Guru
InSipiD skrev:Har också D5an på 205hk vilket verkar lite ovanligt för 2009?
Gammal tråd men det var inte jag som bumpade den så jag svarar ändå...
S80N och V70II fick D5 205hk (D5244T10) 08w46. Dvs tidiga MY09 har den gamla D5 185hk och sena MY09 har dubbelturbon.
XC70II och XC60 fick 205hk först 09w20 (MY10).
av MatsP
Undrar om man kan få klädseln utbytt till den bättre kvaliteten även om den nu ej är sprucken. Det kommer ju att ske för eller senare.
Bilen börjar närma sig 4 år. Det är en V70 -09 4000 mil som vi hanterat försiktigt just pga klädselproblemet.
Vad tror ni om det?
av Lövet
Brukar vara svårt att få något utbytt i förebyggande syfte. Skadar väl aldrig att försöka förvisso men vänta dig inte för mycket.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]