Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av silas
sillipanna skrev:Hur många hk resp nm kommer det bli på D3 awd 2012 polestar?
Lika som till my11 d3 awd polestar eller mindre?
Får väl verkligen hoppas att det blir samma som my12 D5 dvs 230hkr och 470nm. Men nu får de rappa på lite har nu kört 500 mil original och bilen skriker ju att den vill ta bort strypningen.
Att D3 byter namn till D4 kanske gör dem mer angelägna om att släppa trimmet... det har väl varit lite så tidigare. När något ändras är de mer benägna att släppa. Det blir en enorm skillnad!/PH
av silas
Ja nu har de ju släppt det för D5 MY13. Det har levererats nya D3 MY13 redan. Va sitter det i? Varför kan de inte bara gå ut med ett datum så man vet, irriterande tycker jag.
silas skrev:Ja nu har de ju släppt det för D5 MY13. Det har levererats nya D3 MY13 redan. Va sitter det i? Varför kan de inte bara gå ut med ett datum så man vet, irriterande tycker jag.
Hur kom det sig att du inte köpte en D5a direkt när du köpte din My12?
av silas
Mccartney skrev:
silas skrev:Ja nu har de ju släppt det för D5 MY13. Det har levererats nya D3 MY13 redan. Va sitter det i? Varför kan de inte bara gå ut med ett datum så man vet, irriterande tycker jag.
Hur kom det sig att du inte köpte en D5a direkt när du köpte din My12?
Ja inte så svårt att lista ut, varför betala mer för exakt samma motor? Jag var först inne på BSR men de har ju heller inte släppt sitt ännu. De där med andra-handsvärde och 20 papp extra inte så mycket för en bil på 400k behöver du inte rabbla upp då det är svammel enligt mig. Och volvo hade ett riktigt bra erbjudande på D3 då beställningen gjordes. Dessutom skulle jag ju ändå ha vässat en D5 så svaret är alltså rent ekonomiskt.
av silas
hollan skrev:fick lite infom om polestar i dag och i juni släpps det till d3 awd 2012 och till t6 2008- och den gav en bit över 300hk lite senare under året släpps det även till t3 och t4
Verkar som om din kontakt inte var pålitlig, han har ingen ny info? :wink:
Polestar säger dom släpper alla nya programvaror "i sommar". Kan ju bli augusti lika gärna.

/Martin
Jag förstår alla de som har en D3 AWD... det är en enorm skillnad på motorkaraktär, från småtrög bil till raket... och jag förstår osäkerheten. Samtidigt tycker jag det är konstigt detta som Volvo gör med Polestar-trimmet. En rätt stor del av marknaden har ju knappt nån aning om vad Polestar är och köper rakt av en D5 för +25000, omedveten om att man kan få samma effekt +15-20 hk (dvs. 230 istf 163 hk) för +9000 några månader senare... de som räknar med Polestar till sin D3 AWD blir ju grymt besvikna, fullt förståeligt, om det inte släpps... det har ju pratats om flera gånger att det inte kommer att släppas... en kollega till mig skulle få D3 AWD Polestar i samband med levereans för rejmes hade hört att det gick att få direkt... rörigt det här... körde hans slöa D3 AWD häromdagen... /PH
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Jag har 6 filer och 2 mappar i roten på USB[…]

Koppla ur högtalarna a bak så.slippet d[…]

Inte tänkt på de på v70n med i al[…]

Bygga ”busbil”

Ja du lär ju få bra mkt mindre häs[…]