Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På kvällen ställer jag tiden till 07.15 och väljer aktivera. När jag kommer ut vi 06.45 för att hämta tidningen har värmaren inte startat fast det är minusgrader och frost på rutan. När jag tittar på timern står den på off. Jag provade att aktivera den igen med samma tid, dvs 07.15 men efter 5 minuter ytterligare hade den inte startat utan stog på off. Då satte jag igång värmaren manuellt och då gick den igång.

Bränslevärmare står på auto.

Jag hade bilen inne på verkstad för ca två veckor sedan och då berättade teknikern att han hade uppgraderat programmvaran till den senaste, som enligt honom skulle fixa problemet.
av loyd
Västkustmuppen skrev:På kvällen ställer jag tiden till 07.15 och väljer aktivera. När jag kommer ut vi 06.45 för att hämta tidningen har värmaren inte startat fast det är minusgrader och frost på rutan. När jag tittar på timern står den på off. Jag provade att aktivera den igen med samma tid, dvs 07.15 men efter 5 minuter ytterligare hade den inte startat utan stog på off. Då satte jag igång värmaren manuellt och då gick den igång.

Bränslevärmare står på auto.

Jag hade bilen inne på verkstad för ca två veckor sedan och då berättade teknikern att han hade uppgraderat programmvaran till den senaste, som enligt honom skulle fixa problemet.
precis samma symtom som jag hadde ......... CEM ( " huvuddatorn" ) byttes , sen har den funkat precis som den skulle ( för att lösas av med ett nytt annat fel :roll: :roll: )
av vicgbg
Hämtade ut min XC70 D4 AWD för ca en vecka sedan och hade samma problem med tiduret. Pratade med min Volvohandlare i fredags och det är ett mjukvarufel. Värmaren fungerar via VOC och direktstart men när man ställer in den via tiduret startar värmaren som den ska men stänger av sig direkt. Det ska finnas en uppdatering som löser problemet ute hos serviceverkstäderna under nästa vecka.
av doggy66
Har en XC 90 -07 och provade Dieselvärmaren, funkar klockrent i 5 min låter å brummar och luktar som det ska...men .Provade endast 7 min men bara ljummet. Kanske måste man ha den på lite längre. Men då Min fråga är bara kastar den ut varmluften genom att en fläkt hoppar igång när vattnet är varmt i kylaren ? Eller mer exakt vad händer i processen. Hur länge ska den gå? Behöver en förklaring då jag ej är en bilmekaniker. Tack!
Har samma problem, kommit ut till en kall bil två dagar i rad.
Var inne på 2.0 service i början av oktober och har inte använt värmaren förrän nu.
Är detta problem något Volvo är medvetna om?
Jäkligt irriterande att få problem med det nu när kylan kommer.

Har "auto" inställt på tillsatsvärme.
Var ut och testade att sätta timern 45 minuter fram i tiden, då startade värmaren direkt.
Det verkar som den inte klarar att ställas kvällen innan och passera midnatt.
Jag får testa att gå ut till bilen i kväll vid 24 och se om timern slår av.
av Raymond
Du har en feil på SW i CEM, du fick nog med den "på köpet" när det lastades 2.0 SW. Få oppdatert den så skall det være iorden igjen, kjent problem.
av theodor
vi hade samma fel, missade starttider men direktstart fungerade. hade bilen inne idag och vid sista servicen för en månad sen har dem gjort en uppdatering men dem hade inte uppdaterat värmaren. Nu fungerar den som den ska!!!
av Raymond
Den spesifike feilen ligger ikke i SW til varmaren, men i SW til CEM. Det er mycket vanligt at CEM oppgraderes på 2.0 Service`en, så det er nok noen som har fått denne feilen etter service. Desverre.

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?