Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peanuts
Mitt största problem med BSR är egentligen inte deras produkter utan deras så kallade kundservice och den "hjälp" man får när problem uppstår. Man kan ju ha tur och få en fungerande trimsats från BSR men jag skulle aldrig riskera min bil med produkter från den där skojarfirman.
Användarvisningsbild
av Variosboy
chanel skrev:Enda hastighetsspärr jag har på D5:an är rödmarkeringen på varvräknaren, är ej chippad än men sugen på polstar.
Så du kommer till rödmarkeringen på högsta växeln?
Hur fort går det då?
av Kulle
Är nog inget större fel med BSR, ser dock inget behov av att behöva betala pengar för den inkluderade programmeringsenheten, kör ändå alltid optimerat och har inte haft några problem, är riktig nöjd med mitt chiptrim från ecotuning.se i alla fall, det är en traditionell Effekt-optimering och det till i princip halva BSR kostnaden. Dosan kan jag vara utan :)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hur gör ecotuning den dagen du haft bilen på service och Volvo inte når styrdonet eller skriver över programvaran?
Laddar dom i ny programvara gratis åt dig då?

(Frågar inte för att vara spydig, bara av ren nyfikenhet)
av Kulle
Variosboy skrev:Hur gör ecotuning den dagen du haft bilen på service och Volvo inte når styrdonet eller skriver över programvaran?
Laddar dom i ny programvara gratis åt dig då?

(Frågar inte för att vara spydig, bara av ren nyfikenhet)

Japp, i händelse av detta programmerar de boxen på nytt, de menar på att det händer ytterst sällan och kan därför erbjuda det. Säkerligen är det olika vanligt beroende på bilfabrikat/modell.
Användarvisningsbild
av OVLOV74
Har bara positiva erfarenheter BSR. Har trimmat S60 2.4T -01 Steg 3, S60 T5 -02 Steg 1, V70 T5 -04 Steg 1, V70R -06 Steg 1 och nu sist
V70 2.5 FT -09 Steg 1. Alla har gått bra, har använt dem dagligen, kört stundtals riktigt hårt och inga problem alls.

Minns när jag med S60 2.4T -01 Steg 3 körde till uppsala från södertälje en lördag morgon, Juli 03:30 i morgon solen och gjorde av med nästan en halvtank 98 oktan. :twisted: Korkat så här i efterhand men fan va kul det var. Det var bara jag på vägen och djuren i skogen.

Trimma på du, du kommer inte att bli missnöjd!
av mossbo
Bara en kommentar till detta, har en tekniktema box ett par tusen sedan 15000mil, inga problem alls. D5a.
På andra bilar kör jag med powerchip.de, kostade 1200 inkl frakt hem till dörren, här kan man justera effekt + att den senast har anslutning till turbon också i tillägg till commonrailen.
Behöver jag lägga till att man tar bort dessa vid service under garanti tiden, 5 min jobb. Inga kommentarer nånsin. Nu sedan garantin gått ut så låter jag det sitta kvar, ingen sagt nåt ens om detta.
Har sprängt en VW 2,0 TDI pga kamrems brott, då var det bara att ta bort (BSR den gången) och ringa assistans.
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]