Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eos1ds
Hej! Ja du, rolig? Allt är relativt givetvis, men svaret är nog ja! Min förra xc70 d5 my11 var "svajig" speciellt som nötterna bå Bilia envisas med att pumpa i 3,5 i däcktryck! Samma hände nu med vinterdäcken, bara att sänka till 2,5 så blir färden stadigare. Vad gäller roligheten så är min my12 mycket trevligare att köra, nästan helt beroende på att jag valde fourC denna gång samt 19 tummare. I övrigt har jag inte polestar på denna då nya motorn känns piggare än den förra med polestar! Men avgörande för mig vad gäller körglädjen är utan tvekan fourC.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har inte Four-C, då jag specificerade bilen som bra dragbil i första hand. Automatisk nivåreglering går inte att kombinera med Four-C, då funktionen sitter på samma ställe, alltså i stötdämparna.
Användarvisningsbild
av V9097
Körglädje är så otroligt subjektivt

Jag hade en PV förut. Den var slö, hade dålig väghållning, ingen servostyrning, huggande koppling, klena bromsar, kass komfort när farten blev högre än 70km/h, ett rätt obekvämt säte, tunn bakelitratt som är obekväm att hålla i, den krängde som en oceanångare runt gathörnen osv.

Trivdes jag att köra bilen? Gav den mig glädje? Svaret är utan tvekan JAAAAAA! Det är en speciell känsla att glida runt i en bil som man av någon odefinierbar anledning helt enkelt gillar
av volvoafrica
Hej igen men om man jämför volvo xc70 t6 awd och volvo v70 t6 awd vilken är roligast då?
v70:n är väl lite lägre så därför får den väl bättre väghållning?
sen tycker jag det är konstigt att v70 t6 gör 0-100 på 6.9 och xc70 t6 på 7.4 men båda väger ju lika mycket typ?
volvo v70 t6 awd väger 1927 kg och xc70 1973 kg
annars kan man ju köpa en xc70 t6 och riva ut baksätet och inredningen och all "onödig" elektronik
och banta den 300 kg då går den minst lika hårt som volvo v60 t6
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]